خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌ پست گزارش داد:

نگاهی به ۱۰ نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

رقابت همچنان میان رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا در حزب جمهوری‌خواه این کشور در حال افزایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، ۱۰ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی‌که رقابت میان اعضای این حزب بالا می‌گیرد، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

۱. مارکو روبیو: گزارش‌ها درباره سناتور ایالت فلوریدا تاکنون محبوبیت رو به افزایش وی را نشان می‌دهند.

مارکو روبیو

 روبیو از سیزدهم آوریل گذشته کمپین انتخاباتی خود را به راه انداخت.

دو نظرسنجی اخیر انجام شده توسط دانشگاه «کینیپیاک» و «فاکس‌نیوز» روبیو را در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه قرار داده‌اند.

نظرسنجی هفته گذشته «نیویورک‌تایمز» و «سی‌بی‌اس» بهترین نتیجه در میان رای‌دهندگان به اعضای جمهوری‌خواه را از آن روبیو کرد.

۴۸ درصد از رای‌دهندگان به نفع و تنها ۱۷ درصد علیه وی نظر دادند.

شماری از تحلیل‌گران سیاسی اعلام کردند که هواداری روبیو از از اصلاحیه مهاجرت به محبوبیت وی صدمه‌ای وارد نکرده است و توانایی وی در جذب اقلیت‌ها به‌دلیل لاتین ‌تبار بودن عامل دیگری برای افزایش محبوبیت وی است.

۲. جب بوش: فرماندار سابق فلوریدا به عنوان یکی از محتمل‌ترین نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به شمار می‌رفت. وی در صورت پیروزی در این انتخابات سومین عضو از خانواده بوش خواهد بود که در سمت ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد. اما به‌رغم سابقه خانوادگی، ارتباطات رسمی خانواده و همین‌طور تضمین جمع‌آوری کمک مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری تا پایان ماه جاری میلادی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، وضعیت جبهه‌گیری وی هنوز مشخص نیست.

جب بوش-جورج بوش

بوش اخیرا با آمار نگران‌کننده‌ای در نظرسنجی‌ها روبه‌رو شده است.

بوش در نظرسنجی دانشگاه کینیپیاک که هفته گذشته منتشر شد، تنها پنج درصد آرای ایالت آیووا را کسب کرد.

وی توانست جایگاه چهارم را در نظرسنجی ماه گذشته «فاکس‌نیوز» به دست آورد.

اما شمار جمهوری‌خواهانی که اعلام کرده‌اند به وی رای نمی‌دهند، در حال کاهش است.

۳. اسکات واکر: فرماندار ویسکانسین که برتری در نظرسنجی‌ها در ایالت آیووا را از آن خود کرده است.

اسکات واکر

با این‌حال نظرسنجی‌های کلی اخیر درباره واکر چندان قابل توجه نبوده‌اند. وی در نظرسنجی «وال‌استریت‌ژورنال» و «ان‌بی‌سی» در اواخر ماه گذشته میلادی ۱۴ درصد حمایت جمهوری‌خواهان را کسب کرد و نشان داد با روبیو و بوش فاصله دارد.

مبارزه وی علیه اتحادیه در ایالت ویسکانسین تا حدودی به محبوبیت واکر افزوده است.

واکر که فرزند یک کشیش است، رویکردی سوسیال-محافظه‌کار دارد و توانایی در جمع‌آوری کمک مالی برای راه‌اندازی کمپین مالی باعث شده است جایگاه نسبتا خوبی میان جمهوری‌خواهان به دست آورد.

۴. راند پاول: سناتور کنتاکی به‌ عنوان یکی از بازیکنان اصلی در رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی می‌شود.

راند پائول

عملکرد پائول از زمان آغاز کمپین انتخاباتی خود در اوایل آوریل گذشته یکنواخت نبوده است. وی در نخستین روزهای برگزاری کمپین خود با یکی از مجری‌های برنامه «ان‌بی‌سی» به جدال پرداخت.

نتایج نظرسنجی‌ها محبوبیت پاول را نشان می‌دهند، به‌گونه‌ای که نظرسنجی هفته گذشته «کینیپیاک» وی را در رده دوم در ایالت آیووا پس از واکر و هم‌سطح با روبیو قرار داد.

۵. مایک هوکابی: فرماندار سابق ایالت آرکانزاس که در برنامه‌های فاکس‌نیوز سابقه ملی نسبتا خوبی را از خود به جای گذاشته است.

مایک هوکابی

با این حال محافظه‌کاران در آمریکا بر این باور هستند که هوکابی جایگاه مستحکمی برای خود ایجاد نکرده است و مساله جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط وی نیز جای سوال دارد.

۶. تد کروز: سناتور ایالت تگزاس که به عنوان نامزد اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مطرح شده است.

تد کروز

حمایت از وی در نظرسنجی‌های مختلف از جمله رتبه پنجم در میانگین ملی سازمان «ریل کلیر پالتیکز» و رتبه چهارم در آیووا به خوبی نمایان شده است.

کروز امیدوار است که با رابطه نزدیکی که با جمهوری‌خواهان «تی پارتی» دارد، موانع را راحت‌تر پشت سر بگذارد، از جمله چهار نفر از سازمان کمک مالی «سوپر پکس» ۳۱ میلیون دلار در هفته نخست کمپین تبلیغاتی در اختیار وی قرار داده‌اند.

۷. بن کارسون: جراح مغز و اعصاب که کمپین تبلیغاتی خود را اخیرا به راه انداخت و با انتقاد شدید از مرگ «فردی‌ گری» جوان سیاه‌پوست شهر بالتیمور در ایالت مریلند کار خود را آغاز کرد.

بن کارسون

کارسون خواستار قطع یارانه‌ها در صنعت نفت نیز هست.

کار‌شناسان تصریح کرده‌اند که اقدام‌های وی باعث محبوبیت در میان دیگر اعضای جمهوری‌خواه آمریکا نشده است.

کارسون در نظرسنجی سازمان «ریل کلیر پالتیکز» رتبه هفتم و در ایالت نیوهمپشایر رتبه ششم را دارد.

وی در حال حاضر تنها نامزد سیاه‌پوست در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

۸. کارلی فیورینا: مدیر عامل اجرایی سابق شرکت «هیولت پاکارد» که هم‌زمان با کارسون کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرد و درست مانند وی از فقدان اعتبار سیاسی به دلیل نداشتن سابقه کاری در این زمینه رنج می‌برد.

کارلی فیورینا

فیورینا به دنبال اظهارات اخیر خود مبنی بر پیروزی در برابر «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ توانسته است توجه برخی از مقام‌های سیاسی را به خود جلب کند.

وی همچنین با تکیه بر تجربه اقتصادی خود و انتقاد از وضعیت معیشتی اکثریت شهروندان در آمریکا اخیرا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور باید در زمینه‌های دیگر مانند اقتصاد و تجارت نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

۹. کریس کریستی: فرماندار جدید ایالت نیوجرسی که به نظر می‌رسد برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به خوبی آماده است.

کریس کریستی

اما حدود ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های اخیر نیویورک‌تایمز و سی‌بی‌اس که هفته گذشته برگزار شد، اعلام کردند که حتی به رای دادن به کریستی فکر نمی‌کنند.

تردیدهایی درباره ورود وی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به صورت جدی مطرح است.

۱۰. ریک پری: فرماندار سابق ایالت تگزاس که تلاش‌های زیادی برای نشان دادن جدیت خود در عرصه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام داده است.

ریک پری

پری مقاله‌هایی برای وال‌استریت ژورنال نیز نوشته است که باعث شده‌اند شخصیت وی به‌عنوان یک فرد آگاه نیز مورد نظر قرار گیرد.

یکی از مشکلاتی که پری با آن سر و کار دارد، اشتباهی است که در جریان کمپین سال ۲۰۱۲ انجام داد.

وی نام یکی از دپارتمان‌هایی را که وعده از بین بردن آن‌ را داده بود فراموش کرد و مورد انتقاد بسیاری از حاضران و تحلیلگران قرار گرفت.

کد خبر : ۲۷۶۵۴۵