خبرگزاری کار ایران

دادستان کل جدید آمریکا دستور تحقیق از نیروهای پلیس بالتیمور را صادر کرد

دادستان کل جدید آمریکا امروز-جمعه- دستور بازرسی و تحقیق از روند عملکرد نیروهای نظامی شهر «بالتیمور» در ایالت مریلند را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «لورتا‌ ای لینچ» دادستان کل جدید آمریکا امروز دستور تحقیقات درباره احتمال نقض قانون اساسی و اقدام‌های نژادپرستانه توسط نیروهای اداره پلیس شهر بالتیمور و تمرین عملی آن‌ها را صادر کرد.

لینچ در نخستین کنفرانس خبری خود به عنوان دادستان کل آمریکا گفت که تحقیقات گسترده‌ای در اداره پلیس بالتیمور درباره نحوه استفاده از قدرت قضایی در زمان بازداشت‌ها، بازرسی‌های پلیسی و توقف‌ها توسط نیرو‌های امنیتی به منظور روشن شدن احتمال اقدام‌های تبعیض نژادی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: «هدف ما کار کردن با جامعه، نیروهای پلیس و واحدهای قضایی به منظور ایجاد یک شهر بهتر و قوی‌تر است.»

دادستان کل آمریکا افزود: «روند آموزش عملی شامل تمرین، راهنمایی و تجهیز نیروهای پلیس در راستای مفید واقع شدن و بهبود روابط آن‌ها با شهروندان است.»

دادستان کل جدید آمریکا اخیرا پس از بازگشت آرامش نسبی به شهر بالتیمور در اعتراض به رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای پلیس این کشور در قبال شهروندان سیاه‌پوست، بازدیدی از این شهر انجام داد. 

لینچ با اعضای خانواده «فردی‌ گری» شهروند سیاه پوست که در نوزدهم آوریل گذشته در اثر جراحات وارد توسط نیروهای پلیس شهر بالتیمور به قتل رسید، دیدار کرد. 

گری در جریان بازداشت از ۸۰ درصد ناحیه ستون‌ فقرات و گردن آسیب جدی دید و تنها یک هفته پس از بازداشت در بیمارستان و در حالت کما جان باخت. 

کد خبر : ۲۷۵۷۳۹