خبرگزاری کار ایران

خالوزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اوضاع داخلی انگلیس حاکی از کاهش کرسی‌های محافظه‌کاران است

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۳۷۰

موضوعی که در جریان انتخابات پارلمانی انگلیس مورد نظر خواهد بود، این است که پارامترهای انتخاباتی و سیاسی در این کشور تغییر پیدا کرده است.

«سعید خالوزاده» کار‌شناس مسائل اروپا با اشاره به انتخابات پارلمانی انگلیس که طی روزهای آینده برگزار می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: تغییر رویکرد در احزاب سنتی انگلیس مانند حزب کارگر و حزب محافظه‌کار موجب شد تا حزب لیبرال - دموکرات انگلیس بتواند به طور جدی‌تر وارد عرصه سیاست شود به طوری که گفته می‌شود این حزب هم اکنون ۲۰ درصد آرا را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که یا حزب محافظه‌کار برنده انتخابات بود یا حزب کارگر قدرت را در دست می‌گرفت، اما در انتخابات گذشته شاهد ائتلاف حزب محافظه‌کار با حزبی دیگر بودیم که همین موضوع باعث شد تا حزب سومی در این میان مطرح شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با تاکید بر جایگاه حزب لیبرال - دموکرات انگلیس بیان کرد: این حزب به عنوان سومین حزب انگلیس جایگاه خود را در این کشور تا حدودی پیدا کرده است. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد محافظه‌کاران نمی‌توانند یک سره برنده انتخابات شوند و می‌بایست با حزب دیگری ائتلاف کنند.

وی در پایان عنوان کرد: شرایط فعلی در انگلستان به نفع دولت حاکم نیست و چون محافظه‌کاران روی کار هستند، تمامی نارضایتی‌های فعلی در انگلیس متوجه این حزب خواهد بود و تمامی این مشکلات به پای آن‌ها نوشته خواهد شد. لذا به نظر می‌رسد با این وضعیت نابسامان اجتماعی و رفاهی حاکم در انگلستان محافظه‌کاران نتوانند پیروز این انتخابات شوند و کرسی‌هایشان کمتر از گذشته خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز