خبرگزاری کار ایران

ماری هارف:

موضع واشنگتن در قبال تهران تغییری نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۸۳۹

سخنگوی وزرات‌خارجه آمریکا تاکید کرد که روند لغو تحریم‌ها علیه ایران بلافاصله پس از دستیابی به توافق نهایی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا گفت که این تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای برداشته می‌شوند.

هارف تاکید کرد که در موضع واشنگتن در برابر ایران هیچ تغییری به وجود نیامده است و تحریم‌ها علیه ایران تنها زمانی برداشته می‌شوند که این کشور تمام مراحل مربوط به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای خود را کامل کند.

هارف با اشاره به پرونده «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که در ایران به جاسوسی متهم شده است، گفت که این مساله به پرونده هسته‌ای ایران ارتباطی ندارد.

سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا همچنین با اشاره به نامه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه آمریکا درباره «گفت‌و‌گوی منطقه‌ای» گفت: «جزئیات زیادی از آن‌چه ظریف پیشنهاد کرد، در نامه مشخص نبود.»

هارف تاکید کرد که زمانی که بحث جنگ با گروه‌های تندرو به میان می‌آید، آمریکا هیچ‌گونه تصمیمی برای همکاری با ایران برای جنگ علیه گروه‌های تروریستی ندارد.

وی گفت: «همکاری با ایران نداریم، همکاری نخواهیم کرد و اطلاعات منطقه را با ایران سهیم نمی‌شویم.»

 «جو بایدن» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا نیز اخیرا در یک کمپین حزب دموکرات در شهر «کمبریج» واقع در ایالت ماساچوست گفته بود که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ لغو یک‌باره تحریم‌ها را به دنبال نخواهد داشت.

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت که برخی از تحریم‌ها علیه ایران به محض امضای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برداشته می‌شوند و در این صورت ایران ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار خود را دریافت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز