خبرگزاری کار ایران

مخالفت آمریکا و اسرائیل با فروش سیستم‌های اس ۳۰۰ به ایران

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۱۲۸

مقام‌های آمریکا و اسرائیل مخالفت خود را با تصمیم روسیه مبنی بر لغو ممنوعیت فروش سیستم‌های «اس ۳۰۰» به ایران اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تصمیم مقام‌های روسیه برای لغو ممنوعیت فروش سیستم‌های اس ۳۰۰ به ایران با مخالفت‌های شدید مقام‌های اسرائیل و کاخ سفید رو‌به‌رو شده است.

 «یووال اشتاینیتز» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نارضایتی خود را از تصمیم روسیه مبنی بر لغو ممنوعیت فروش موشک‌های اس ۳۰۰ به ایران ابراز کرد و گفت: «فروش موشک‌های اس ۳۰۰ نتیجه مستقیم امتیازاتی است که ایران در مذاکرات لوزان به دست آورده است.»

وی مدعی شد: «این مساله نشان می‌دهد که اقتصاد رو به رشد ایران که در نتیجه رفع تحریم‌ها علیه این کشور به وجود می‌آید، تنها برای افزایش سلاح‌ها و توان نظامی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

 «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته در تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود نسبت به اقدام این کشور برای فروش سیستم‌های اس ۳۰۰ به ایران اعتراض کرد.

لاوروف هنوز اعلام نکرده است که سامانه‌های اس ۳۰۰ چه زمانی به ایران تحویل داده می‌شوند، اما گفت که این کشور آماده است تا تامین این موشک‌ها را بلافاصله انجام دهد.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که این تصمیم روسیه در مقطع زمانی جاری سازنده نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز