خبرگزاری کار ایران

کاخ‌ سفید طرح سناتور‌ها علیه مذاکرات هسته‌ای ایران را تهدید به وتو کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۴۶

مقام‌های کاخ‌ سفید اعلام کردند که طرح سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره این کشور علیه مذاکرات هسته‌ای ایران را وتو می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «دنیس مک‌دونو» رئیس کارکنان کاخ سفید در نامه شدید‌اللحنی به «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که کاخ‌ سفید طرح سناتورهای جمهوری‌خواه علیه برنامه هسته‌ای ایران را وتو می‌کند.

مک‌دونو در نامه خود تصریح کرد که قانون مورد نظر سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا تاثیر منفی عمیقی در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب دارد.

کورکر در تلاش است تا قانونی را به تصویب برساند که به موجب آن هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید توسط اعضای کنگره آمریکا نیز به رای گذاشته شود.

مک‌دونو در نامه سه صفحه‌ای خود نوشت که طرح کورکر با تشدید خطوط قرمز ایران نوعی تفاوت در موضع آمریکا با متحدان خود در مذاکرات هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند و این‌گونه وانمود می‌شود که آمریکا توانایی انجام مذاکراتی در این سطح را ندارد.

 رئیس کارکنان کاخ سفید تاکید کرد: «طرح اعلام شده در سنای آمریکا فرا‌تر از این مطلب است که کنگره در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران نقش داشته باشد. این طرح با ایجاد الزام رای‌گیری اعضای سنای آمریکا درباره توافق‌نامه و رفع تحریم‌ها، مارا از دستیابی به هرگونه توافق باز‌می‌دارد.»

وزرای خارجه ایران و آمریکا در قالب دور جدید مذاکرات در سوئیس دیدار می‌کنند تا مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب را ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز