خبرگزاری کار ایران

روسیه ادعای آمریکا درباره استفاده از پایگاه نظامی ویتنام را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۱۱۸

مقام‌های مسکو ادعای واشنگتن درباره استفاده روسیه از پایگاه نظامی سابق این کشور در هانوی را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های روسیه ادعای آمریکا مبنی بر نگرانی‌های این کشور درباره استفاده هواپیماهای روسی از یک پایگاه نظامی سابق آمریکا در ویتنام را رد کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چنین ادعاهایی از کشورهایی که شمار بسیاری از نیروهای آن‌ها در بسیاری از کشورهای حوزه اقیانوس آرام و آسیا مستقر هستند و به این ترتیب سطح فعالیت نظامی در منطقه را بالا می‌برند، تعجب برانگیز است.»

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که ادعای این‌که سوخت‌گیری هواپیماهای این کشور در پایگاه سابق آمریکایی در ویتنام باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود نیز گیج‌کننده است.

مقام‌های واشنگتن اخیرا با درخواست از ویتنام مبنی بر توقف همکاری با روسیه برای استفاده از ساحل «کام رانه»، اعلام کردند که هواپیماهای روسیه در یک پایگاه نظامی سابق این کشور در ویتنام سوخت‌گیری می‌کنند و این مساله برای واشنگتن گیج‌کننده و تعجب برانگیز است.

مقام‌های واشنگتن اضافه کردند که پرواز هواپیماهای روسیه مجهز به بمب هسته‌ای در منطقه اقیانوس آرام و نزدیکی مرزهای دریایی آمریکا به ویژه در منطقه «گوآم» برای قدرت‌نمایی است و باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز