خبرگزاری کار ایران

در عملیات مشترک نیروهای نظامی چاد و نیجر؛

۲۰۰ عضو بوکوحرام در نیجریه کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۱۲۳

مقام‌های نظامی چاد از کشته شدن ده‌ها عضو گروه تروریستی «بوکوحرام» در نتیجه آخرین حمله نظامی مشترک این کشور و نیجر در نیجریه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال «زاکاریا گوبونگه» از فرماندهان بلندپایه ارتش چاد امروز-دوشنبه- از کشته شدن ۲۰۰ شبه‌نظامی گروه تروریستی بوکوحرام در عملیات مشترک نیروهای نظامی این کشور و نیروهای نظامی نیجر در نیجریه خبر داد.

وی گفت که نیروهای نظامی چاد و نیجر با عبور از مرزهای نیجریه به سمت شمال‌شرق این کشور راهی شدند.

ژنرال «کریس اولوکولید» سخنگوی ارتش نیجریه با تایید همکاری نیروهای نظامی این کشور در عملیات مشترک چاد-نیجر علیه بوکوحرام گفت که قبل از انجام عملیات، شماری رزمایش برای پیشگیری از ضدحمله‌های احتمالی صورت گرفت.

 «ادگارد الاین مبه» وزیر دفاع کامرون گفت که نیروهای نظامی چاد و نیجریه با اعضای بوکوحرام درگیر می‌شوند و نیروهای نظامی کامرون نیز با محافظت از مرز‌ها از فرار اعضای این گروه تروریستی جلوگیری می‌کنند.

گروه تروریستی بوکوحرام با حمله‌های متعدد خود در روستا‌ها و شهرهای نیجر و نیجریه تاکنون هزاران نفر را به قتل رسانده و صد‌ها هزار نفر را از خانه‌های خود آواره کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز