خبرگزاری کار ایران

وزیرخارجه ونزوئلا:

سیاست آمریکا بر پایه جنگ‌طلبی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۵۶۸

وزیرخارجه ونزوئلا در گفت‌و‌گویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی این کشور گفت که سیاست آمریکا جنگ‌افروزانه است.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، «دلسی رودریگز» وزیر خارجه ونزوئلا در یک مصاحبه اختصاصی گفت که سیاست آمریکا براساس جنگ‌افروزی است.

رودریگز با تاکید بر این‌که مقام‌های ونزوئلا خواستار مذاکره با آمریکا در چارچوب حقوق بین‌المللی هستند، گفت که سیاست خارجی آمریکا با جنگ‌افروزی و با رویکرد امپریالیستی پیش می‌رود و به همین دلیل خواهان مذاکره منطقی با این کشور هستیم.

وی افزود: «ونزوئلا حوزه قضایی خارجی هیچ کشور دیگری را نمی‌پذیرد و به همین ترتیب قوانین تحمیل شده توسط آمریکا محل قانونی ندارد.»

وزیرخارجه ونزوئلا تاکید کرد که این کشور تلاش می‌کند تا از هر طریق ممکن دموکراسی و حق حاکمیت خود را حفظ کند و بر همکاری آزاد با دیگر کشور‌ها اصرار دارد.

تنش‌ها میان ونزوئلا و آمریکا اخیرا شدت یافته‌ است و مقام‌های ونزوئلا از واشنگتن درخواست کردند تا طی ۱۵ رو شمار کارمندان سفارت خود را در «کاراکاس» پایتخت این کشور کاهش دهند.

همچنین طرح ویزای ورود به ونزوئلا برای گردشگران آمریکایی نیز در میان مقام‌های این کشور در حال بررسی است.

رئیس‌ دادگاه عالی ونزوئلا نیز اخیرا گفت که واشنگتن شایستگی و کفایت قضایی لازم برای اعمال قوانین و تحریم‌ علیه این کشور را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز