خبرگزاری کار ایران

۲ نفر در رابطه با قتل نمتسوف بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۷۶

مقام‌های امنیتی روسیه دو نفر را در رابطه با قتل رهبر اپوزیسون این کشور دستگیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان اطلاعات فدرال روسیه امروز-شنبه- از دستگیری دو مظنون به قتل «بوریس نمتسوف» رهبر اپوزیسیون این کشور خبر داد.

بورتنیکوف گفت: «اطلاع می‌دهم که به دنبال تحقیقات انجام شده، دو نفر به نام‌های انزور گوباشف و زائور دادایف در رابطه با قتل نمتسوف دستگیر شده‌اند.»

اطلاعات دیگری درباره بازداشت‌شدگان منتشر نشده است، اما خبرگزاری نووستی از بورتنیکوف نقل قول کرده است که هر دو مظنون اهل «کائوکاسوس در نزدیکی مرز روسیه و گرجستان هستند.»

بورتنیکوف در تلویزیون روسیه تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور از دستگیری مظنونان و پیشرفت در تحقیقات مطلع شده است.

افراد مسلح شامگاه ۲۷ فوریه گذشته از یک خودروی در حال حرکت به نمتسوف ۵۵ ساله در حالی که روی پل «موسکوورتسک» در حال قدم زدن بود، شلیک کردند و وی در اثر اصابت گلوله جان باخت.

 «ولادیمیر مارکین» سخنگوی کمیته تحقیق و جنایت روسیه گفت که قتل رهبر اپوزیسیون یک برنامه‌ریزی سیاسی و حساب‌شده بوده است.

مارکین گفت: «هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که قتل نمتسوف با هدف تضعیف احزاب روسیه انجام شده یا توسط یک رابط اوکراینی صورت گرفته است، اما می‌دانیم که گروه‌های تندرو نیز اخیرا وی را به‌دلیل موضع‌گیری در برابر حملات تروریستی به هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» تهدید کرده بودند.»

هواداران نمتسوف و اعضای حزب اپوزیسیون در روسیه اخیرا تظاهرات گسترده‌ای را در مسکو به راه انداختند و خواستار پیگیری سریع قتل وی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز