خبرگزاری کار ایران

یک جوان سیاه‌پوست آمریکایی دیگر توسط مامور پلیس کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۰۹

یک جوان سیاه‌پوست آمریکایی در درگیری با مامور پلیس این کشور مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، یک جوان سیاه‌پوست آمریکایی در شهر «مدیسون» در ایالت «ویسکانسین» آمریکا در درگیری با ماموران پلیس این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

هنوز هویت قربانی مشخص نشده است، اما برخی منابع وی را «تونی رابینسون» ۱۹ ساله معرفی کرده‌اند.

 «مایک کووال» رئیس پلیس مدیسون گفت که یکی از افسران پلیس در ساعت شش بعد از ظهر روز گذشته –جمعه- به وقت محلی به گزارشی مبنی بر اعتراض شهروندان به مردی که حین راه‌رفتن در پیاده‌رو سایرین را مورد ضرب‌و‌شتم قرار می‌دهد، پاسخ داد.

در جریان تعقیب توسط مامور، مظنون وارد آپارتمانی شده و در پی شنیدن فریاد صاحبان خانه به زور وارد منزل شد.

مامور پلیس در درگیری با مظنون از اسلحه خود استفاده کرد که در اثر اصابت گلوله، مظنون زخمی شده و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

کووال گفت که در یافته‌های اولیه در صحنه قتل اثری از حمل سلاح یا وسیله‌ای که مقتول توانسته باشد به مامور حمله کند، پیدا نشده است.

وی افزود که بیش از یک تیر شلیک شده است.

مامور پلیس که از ناحیه سر مورد حمله قرار گرفته بود، به بیمارستان منتقل شد و مورد معاینه قرار گرفت.

ده‌ها نفر در محل درگیری مامور و جوان سیاه‌پوست جمع شدند و در حالی که شعارهایی مانند «به پلیس هم نمی‌توان اعتماد کرد» سر می‌دادند، ‌اعتراض خود را به عملکرد پلیس آمریکا نشان دادند.

«دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی که در تاریخ ۹ آگوست گذشته با شلیک به «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله غیرمسلح و سیاه‌پوست وی را کشته بود، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری این کشور که چهارشنبه گذشته منتشر شد، از هرگونه اتهام تبرئه شد.

در گزارش ۸۶ صفحه‌ای منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده است که شاهدی برای اثبات ادعای بالا بردن دست‌ها توسط براون به نشانه تسلیم وجود ندارد.

این در حالی است که برخی از شهروندان فرگوسن که شاهد ماجرا بودند، اعلام کردند که براون پس از درگیری با ویلسون به عقب رفته و دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده است، با این حال ویلسون به وی شلیک کرد.

بیانیه قضایی وزارت دادگستری همچنین اعلام می‌کند که هیچ مدرک موثقی برای باطل کردن ادعای ویلسون مبنی بر تیراندازی به سمت براون به دلیل حفظ جان و دفاع از خود وجود ندارد.

 «کریستین اوینگز» یکی از خویشاوندان مادر براون گفت که خانواده براون تنها می‌خواستند که ویلسون در دادگاه محاکمه شود.

اوینگز گفت که خانواده براون از بیانیه منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا بسیار ناراحت هستند.

بازرسان حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل متحد ماه دسامبر گذشته از حکم‌های صادر شده علیه متهمان سیاه‌پوست آمریکایی و افزایش موارد تبعیض در موارد مشابه با متهمان سفیدپوست ابراز نگرانی کرده بودند.

شهروندان آمریکایی در سال گذشته میلادی در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله نیویورک، واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران پلیس و حکم‌های صادر شده مبنی بر تبرئه ماموران سفیدپوست دست به تظاهرات گسترده زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز