خبرگزاری کار ایران

ادوارد اسنودن:

اگر دادگاه منصفانه‌ای برگزار شود به آمریکا بازمی‌گردم

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۳۷۵

عضو سابق سازمان امنیت ملی (ان‌اس‌ای) گفت که در صورت برگزاری یک دادگاه منصفانه حاضر است به آمریکا بازگردد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «آناتولی کوچرنا» وکیل سابق ان‌اس‌اس امروز-سه‌شنبه- گفت که «ادوراد اسنودن» پیمانکار سابق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان امنیت ملی آمریکا شرط بازگشت به آمریکا را برگزاری یک دادگاه عادلانه اعلام کرده است.

کوچرنا گفت که نامه‌ای توسط دادستانی عمومی آمریکا دریافت کرده است که در آن وعده داده شده که اسنودن به مجازات سنگین محکوم نمی‌شود.

وی افزود: «آن‌چه که در نامه وعده داده شده است برگزاری یک دادگاه عادلانه نیست و تنها اعلام می‌کند که اسنودن به مرگ محکوم نمی‌شود.»

کوچرنا تصریح کرد که نامه توسط یک دادستان ارائه شده است که بر طبق قوانین هیچ‌گونه اختیاری برای تغییر رای دادگاه ندارد.

وی با رد این‌که به هیچ کشوری درباره پذیرش اسنودن اعتماد ندارد، گفت: «شک دارم که اسنودن به محض خروج از روسیه بتواند خود را به سفارت آمریکا برساند.»

اسنودن بیش از یک سال قبل افشا کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور مخفیانه اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و فعالیت‌های اینترنتی میلیون‌ها نفر را جمع آوری می‌کرده است.

گزارش‌های منتشر شده بعدی نشان داد که ابعاد جاسوسی مخفیانه سازمان‌های امنیتی آمریکا بسیار گسترده بوده و شامل شهروندان عادی و رهبران کشورهای متحد آمریکا از جمله آلمان هم می‌شد.

دولت روسیه یک سال قبل به ادوارد اسنودن پناهندگی موقت اعطا کرد اما آینده این شهروند سابق آمریکا پس از پایان این مهلت یک ساله مشخص نیست. اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن مقدمه‌ای برای تیره شدن روابط دو کشور بود که با بحران اوکراین به اوج خود رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز