خبرگزاری کار ایران

نیروهای عراقی آکادمی پلیس تکریت را آزاد کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۱۷

نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای مردمی پس از حمله به شهر «›تکریت» آکادمی پلیس این شهر را از داعش بازپس گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرات نیوز، نیروهای مشترک ارتش و پلیس عراق با کمک نیروهای مردمی در چارچوب عملیات گسترده پاک‌سازی استان «صلاح الدین»، پس از حمله به ورودی جنوبی شهر تکریت، آکادمی پلیس این شهر را از کنترل داعش آزاد کردند.

نیروهای عراقی و نیروهای مردمی همچنین چهارراه «زرکوش» در نزدیکی شهر تکریت را نیز از عناصر داعش آزاد کردند.

در همین حال، شورای شیوخ استان صلاح‌الدین حمایت خود از نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی برای پاک‌سازی این استان از عناصر داعش را اعلام کرد.

برخی منابع نظامی عراقی امروز  اعلام کردند که عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین از کنترل داعش، بامداد امروز به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و با نام «لبیک یا رسول الله» آغاز شد.

این منابع افزودند که این عملیات با مشارکت ۳۰ هزار نیروی ارتش، پلیس و نیروی مردمی با حمایت صد‌ها زره‌پوش، تانک و موشک‌انداز و نیز با پشتیبانی هواپیماهای ارتش عراق آغاز شد.

منابع نظامی عراقی تاکید کردند که نیروهای عراقی و نیروهای مردمی در ساعت‌های نخست آغاز عملیات لبیک یا رسول الله در چندین محور به سرعت پیشروی کرده و شهر «الدور» را از کنترل عناصر داعش آزاد کرده و پرچم این کشور را در آن به اهتزازا درآوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز