خبرگزاری کار ایران

عملیات «لبیک یا رسول الله» به دستور العبادی آغاز شد:

پیشروی سریع ارتش عراق و نیروی‌های مردمی در استان صلاح‌الدین

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۵۷

با آغاز عملیات پاک‌سازی استان «صلاح‌الدین» از عناصر داعش، نیروهای ارتش و مردمی به سرعت در حال پیشروی در این استان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منابع نظامی عراق اعلام کردند که عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین از عناصر داعش بامداد امروز به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و با نام «لبیک یا رسول‌الله» آغاز شد.

این منابع افزودند که این عملیات با حضور ۳۰ هزار نیروی ارتش، پلیس و نیروی مردمی با حمایت صد‌ها زره‌پوش ، تانک و موشک‌انداز و نیز با پشتیبانی هواپیماهای ارتش عراق آغاز شد.

منابع نظامی عراقی تاکید کردند که نیروهای عراقی و نیروهای مردمی در ساعت‌های نخست آغاز عملیات لبیک یا رسول‌الله در چندین محور به سرعت پیشروی کرده و شهر «الدور» را از کنترل عناصر داعش آزاد کرده و پرچم این کشور را در آن به اهتزازا درآوردند.

این منابع تصریح کردند که نیروهای عراقی روستاهای «البو خدو» که نزدیکان «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در آن سکونت دارند و روستاهای «شیخ محمد» و «المملحه» را پس از درگیری شدید با عناصر داعش آزاد کردند.

این منابع نظامی عراقی در ادامه گفتند که نیروهای عراقی روستاهای «البوسعید» و «مبارک فرحان» در شرق شهر «سامراء» را نیز به شدت گلوله‌باران کرده و مواضع داعش در شهر «تکریت» نیز از چندین محور شاهد گلوله‌باران شدید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز