خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی واشنگتن از گسترش فعالیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۳۸

در پی انتشار گزارش سازمان کره‌شمالی - آمریکا در دانشکده مطالعات بین‌الملل دانشگاه «جانز هاپکینز» مبنی بر تولید ۱۰۰ سلاح هسته‌ای در طول پنج سال در کره‌شمالی، مقام‌های آمریکا از گسترش فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

مقام‌های واشنگتن به دنبال انتشار گزارش تحقیقات یک سازمان درباره فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، از ادامه این فعالیت‌ها ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی انتشار گزارش سازمان کره‌شمالی - آمریکا در دانشکده مطالعات بین‌الملل دانشگاه «جانز هاپکینز» مبنی بر تولید ۱۰۰ سلاح هسته‌ای در طول پنج سال در کره‌شمالی، مقام‌های آمریکا از گسترش فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

«سونگ کیم» نماینده ارشد آمریکا در حوزه کره‌شمالی در سمیناری در واشنگتن گفت که درباره گزارش منتشر شده دانشگاه جانز هاپکینز نظری ندارد زیرا گزارش را ندیده است و دسترسی به آن به دلیل محرمانه بودن امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: «اما به شدت نگران توانایی‌های کره شمالی در صورت ادامه روند فعلی آن هستیم. می‌دانیم که در حال ادامه فعالیت هسته‌ای خود هستند.»

متخصصان در دانشگاه جانز هاپکینز سه حالت را برای کره ‌شمالی مطرح کردند که با توجه به روند فعالیت‌های هسته‌ای این کشور انتظار دارند تا سال ۲۰۲۰ تعداد کلاهک‌های هسته‌ای کره‌شمالی به ۲۰،۵۰ یا ۱۰۰ عدد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز