خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

سوریه با کشورهای حامی تروریسم هم‌پیمان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۱۴

سوریه نمی‌تواند برای مبارزه با تروریسم با کشورهایی هم‌پیمان شود که خودشان از تروریسم حمایت می‌کنند. بیشتر کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف بین المللی ضدداعش‌‌ همان کشورهایی هستند که از تروریسم حمایت می‌کنند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که دمشق برای مبارزه با تروریسم با کشورهای حامی تروریسم هم‌پیمان نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سانا، اسد در گفت‌و‌گو با بی‌بی سی نیوز گفت که دولت سوریه از‌‌ همان ابتدای آغاز بحران در این کشور تصمیم به مبارزه با تروریسم گرفت و نیز تصمیم به برگزاری گفت‌و‌گو در سطح میهنی اتخاذ کرد.

رئیس جمهوری سوریه سیاست مبارزه با تروریسم و انجام گفت‌و‌گوی میهنی را درست دانست و به ارتکاب برخی اشتباهات در دوران بحران این کشور نیز اذعان کرده و تاکید کرد کسانی که اشتباه مرتکب شدند نیز به علت این اشتباهات مجازات شدند.

اسد تاکید کرد که دمشق با تروریسم مبارزه می‌کند و از غیرنظامیان دفاع می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه به جایگاه مردمی خود در میان مردم سوریه اشاره کرد و گفت که تا زمانی که از محبوبیت مردمی برخوردار است این یعنی از مردم دفاع می‌کند.

وی به اقدامات نظامی در این کشور اشاره و تاکید کرد که تمام اقدامات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها برای حمایت از غیرنظامیان است.

بشار اسد در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که سوریه نمی‌تواند برای مبارزه با تروریسم با کشورهایی هم‌پیمان شود که خودشان از تروریسم حمایت می‌کنند.

وی افزود که بیشتر کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف بین المللی ضدداعش‌‌ همان کشورهایی هستند که از تروریسم حمایت می‌کنند.

اسد منشا ایدئولوژی داعش و دیگر گروه‌های مرتبط با القاعده را وهابیت دانست که مورد حمایت خاندان حاکم بر عربستان است.

وی افزود جامعه عربستان تمایل بیشتری به داعش و پذیرش ایدئولوژی این گروه تروریستی دارد.

اسد هر گونه هماهنگی با آمریکا در حملات هوایی به داعش در سوریه را رد کرده و گفت که آمریکایی‌ها برای حملات هوایی به داعش هیچ گونه هماهنگی با سوریه انجام نمی‌دهند و این اقدام آن‌ها نقض قوانین بین المللی در زمینه حاکمیت سوریه است.

وی در ادامه گفت که عراق و کشورهای دیگری گاهی اوقات پیام‌هایی به سوریه درباره حملات هوایی آمریکا به داعش در خاک سوریه می‌رسانند اما این پیام‌ها عمومی است و در سطح تاکتیکی سوریه و آمریکا هیچ گونه هماهنگی با هم ندارند.

رئیس جمهوری سوریه درباره هماهنگی سوریه و آمریکا درباره حملات هوایی به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نیز گفت که هنگامی که دولت سوریه اقدامی در خاکش انجام می‌دهد نه به کسی خبر می‌دهد و نه با کسی هماهنگ می‌کند بلکه هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد.

اسد همچنین گفت که بیشتر مناطقی که در محاصره هستند و ارتش سوریه به آن‌ها حمله می‌کند فقط افراد مسلح حضور دارند.

بشار اسد در گفت‌و‌گو با بی‌بی سی نیوز تاکید کرد که بر اساس قانون اساسی و اخلاقیات کار از وظایف وی حمایت کشور در برابر هر گونه حمله‌ای است و این‌‌ همان چیزی است که وی دارد انجام می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز