خبرگزاری کار ایران

ظریف وارد تانزانیا شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۵۸

ظریف بعد از ورود به فرودگاه دارالسلام مورد استقبال مقام‌های بلندپایه تانزانیا قرار گرفت.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر آفریقایی خود وارد تانزانیا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، ظریف بعد از ورود به فرودگاه دارالسلام مورد استقبال مقام‌های بلندپایه تانزانیا قرار گرفت.

تانزانیا چهارمین مقصد سفر آفریقایی ظریف بعد از کنیا، اوگاندا و بوروندی است.

وی برنامه سفر به زنگبار را نیز در دستور کار دارد.

ظریف پیش از ترک بوجومبورا، پایتخت بوروندی با رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با «پیر انکورونزیزا» رییس‌جمهوری بوروندی با ابراز خرسندی از روابط خوب دو کشور، برای استقرار و توسعه همکاری‌های دوستانه با این کشور در زمینه‌های مختلف ابراز آمادگی کرد.

وی با اشاره به جلسه مشترک بخش خصوصی ایران با همتایان خود در کشور بوروندی تاکید کرد که بخش خصوصی ایران برای همکاری با شرکت‌های بوروندی و سرمایه‌گذاری در این کشور آمادگی دارد و ما نیز از این همکاری‌ها حمایت می‌کنیم.

رییس‌جمهوری بوروندی نیز با تشکر از حمایت‌های خوب ایران تاکید کرد که بوروندی و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار هم بوده‌اند و ایران از دوستان واقعی ما در شرایط سخت بوده و دوستی با این کشور برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به سابقه مشکلات داخلی بوروندی از جمله جنگ داخلی ۱۰ ساله در این کشور افرود که حرکت برای رشد اقتصادی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در این راستا از تجارب، توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری طرف ایرانی بهره‌مند شویم.

ظریف همچنین شامگاه گذشته با وزیر خارجه بوروندی دیدار کرده و بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی تاکید کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز