خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایلنا:

روند مذاکرات خوب است و جای نگرانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۰۶

در اردیبهشت ماه سال ۸۳ طی مصوبه‌ای که در دولت در ارتباط با بهسازی و پاک سازی هوای کلان شهر‌ها داشتیم٬ تصمیم گرفته شده اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهر‌ها شکل گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز با مترو به محل کار خود رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی‌اکبر صالحی٬ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه هدف شما از سفر با مترو چیست٬ گفت: در اردیبهشت ماه سال ۸۳ طی مصوبه‌ای که در دولت در ارتباط با بهسازی و پاک سازی هوای کلان شهر‌ها داشتیم٬ تصمیم گرفته شده اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهر‌ها شکل گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: خدا را شکر از ‌آن زمان به بعد و در دولت کنونی به همت عزیزانمان در سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص سرکار خانم ابتکار قدم‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

وی با بیان اینکه طبق ‌آماری که دیروز در هیات دولت مطرح شد٬ تعداد روزهای هوای پاک در امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و این نشان می‌دهد مصوبه دولت آثار مثبت خود را بر جای گذاشته است، اظهار داشت: ما در خصوص آلودگی هوا مسائل و مشکلات مختلفی را داریم؛ یکی از این معضلات بحثبنزن‌هاست، مورد بعدی آروماتیک‌ها هستند که در سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صالحی با تاکید بر اینکه طی اقداماتی که صورت گرفته قرار است از موادی استفاده شود که آثار تخریبی و آثار ضدسلامتی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: بحثبعدی بر سر نیروگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها و تجهیزات و موسسات و کارخانجاتی است که منشا آلودگی هستند و طی اقدامات صورت گرفته٬ این مراکز بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به طور مثال در نیروگاه‌ها٬ فیلترهایی به منظور کاستن از آلودگی تولیدشده٬ در این مراکز تعبیه شده است.

علی اکبر صالحی با یادآوری اینکه طی تصمیمی که در هیات دولت گرفته شد که قرار بر این شد اعضای هیات دولت به صورت نمادین با وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود حاضر شوند، ابراز داشت: این مساله نشان می‌دهد که دولت نسبت به هوای پاک‌ بی‌توجه نیست. بنابراین بنده هم تصمیم گرفتم امروز به وسیله مترو به محل کار خود بروم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه وضعیت مذاکرات هسته‌ای چگونه پیش‌ می‌رود گفت: روند مذاکرات خوب است و جای نگرانی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال آیا ایران به سوالات آژانس انرژی اتمی پاسخی داده است؟ بیان کرد: ایران به ۱۸ سوال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ داده اما آنها در مورد دو سوال عنوان می‌کنند که قانع نشده‌اند و نیاز به پاسخ بیشتر دارند که تلاش می‌کنیم به آن پاسخ داده شود.

رئیس سازمان انزی اتمی با بیان اینکه آژانس در چارچوب پادمان به طور مرتب بازرسی‌های خود را از تاسیسات هسته‌ای ایران دارد، یادآور شد: آژانس بازرس مقیم در کشورمان دارد که هر دو هفته یکبار عوض می شوند و قرار نیست که هر بار بازدیدی از تاسیاست هسته‌ای ایران انجام می‌گیرد و آن را اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع برنامه هسته‌ای ایران تبدیل به مسئله‌ای سیاسی شده است، عنوان کرد: اگر هر موضوعی اینگونه شود برای آن حد یقفی وجود ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: انتظاری غیر از بحران آفرینی از رژیم صهیونیستی نمی رود و این قبیل اقدامات باعثوحدت بیشتر امت اسلامی است و ماهیت آن رژیم را که تا امروز برای بسیاری از مقامات جهانی روشن نبود، آشکار کرد و حزب الله به خوبی از خود دفاع می کند و بارها نشان داده که قدرت برتر است و روز به روز هم قوی تر می شود.

وی با اشاره به اظهارنظر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی براینکه واکنش حزب الله مطالعه شده و محکم خواهد بود، گفت: دولت فعلی رژیم صهیونیستی به دلیل انتخابات داخلی بحران آفرینی می کند تا بتواند از این طریق موجودیت خود را با رفتارهای ددمنشانه حفظ کند.

صالحی با بیان اینکه خاورمیانه به خصوص مسلمانان در حال تبدیل شدن به «ید واحده» هستند، گفت: مظلومیت حزب الله نیز روز به روز نمایان تر می شود چرا که تاکنون تبلیغات زیادی در جهان عرب علیه حزب الله شده بود و این مظلومیت برای همه روشن شده است و خط مقاومت قوی تر می شد و این اقدامات رژیم صهیونیستی باعثمی شود تا این خط مقاومت قوی تر شود و «مکروا مکرالله و الله خیرالماکرین».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز