خبرگزاری کار ایران

اولاند به آتش زدن پرچم فرانسه واکنش نشان داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۴۸

رئیس‌جمهوری فرانسه در نخستین واکنش خود به تظاهراتی که در برخی کشورهای آفریقایی علیه انتشار کاریکاتورهای موهن در هفته‌نامه طنز «شارلی ابدو» برگزار شده است، تاکید کرد فرانسه به دفاع از «آزادی بیان» ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور فرانسه، امروز - شنبه - در واکنش به اقدام تظاهر کنندگان خشمگین نیجر که پرچم فرانسه را به آتش کشیدند، گفت «آنها باید مجازات شوند؛ زیرا وقتی این کار در فرانسه و نیز در خارج صورت می‌گیرد، قابل تحمل نیست.»

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در نخستین واکنش خود به تظاهراتی که در برخی کشورهای آفریقایی علیه انتشار کاریکاتورهای موهن در هفته‌نامه طنز «شارلی ابدو» برگزار شده است، تاکید کرد فرانسه به دفاع از «آزادی بیان» ادامه خواهد داد.

این در حالی است که کشورهای مضطرب اروپایی در پی حملات خونین هفته گذشته در فرانسه که ۱۷ کشته بر جا گذاشت، تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

براساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در نیجر، امروز برای دومین روز تظاهرات محکومیت شارلی ابدو را برگزار کردند و نیروهای پلیس در بیرون مسجد جامع «نیامی» پایتخت این کشور برای متفرق کردن حدود ۱۰۰۰ معترض جوان از گاز اشک‌آور کرد که معترضان نیز با پرتاب سنگ واکنش نشان دادند.

یک روز قبل از آن نیز معترضان در «زیندز» دومین شهر بزرگ نیجر علیه این نشریه تظاهرات کرده بودند که ۴ کشته و ۴۵ زخمی بر جا گذاشت. روز جمعه تظاهر کنندگان مرکز فرهنگی فرانسه و ۳ کلیسا را در زیندر به آتش کشیدند.

اولاند اقدام معترضان در آتش زدن پرچم فرانسه را محکوم کرد و گفت «آنها باید مجازات شوند زیرا وقتی این کار در فرانسه و نیز در خارج صورت می‌گیرد، قابل تحمل نیست.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز