خبرگزاری کار ایران

مخالفت اولاند با مشارکت نتانیاهو در تظاهرات پاریس

کد خبر : ۲۴۱۶۷۴

اولاند اواخر هفته گذشته طی پیامی به نتانیاهو از وی خواست که برای مشارکت در تظاهرات ضد تروریسم و خشونت در پاریس به فرانسه سفر نکند.

منابع فلسطینی و اسرائیلی اعلام کردند که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه با مشارکت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تظاهرات بزرگ پاریس مخالفت کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع فلسطینی و اسرائیلی اعلام کردند که در پی تصمیم «بنیامین نتانیاهو» برای مشارکت در تظاهرات ضد خشونت در پاریس، اولاند با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرده و از وی خواست در این تظاهرات شرکت کند.

روزنامه «هاآرتص» در شماره امروز خود نوشت که اولاند اواخر هفته گذشته طی پیامی به نتانیاهو از وی خواست که برای مشارکت در تظاهرات ضد تروریسم و خشونت در پاریس به فرانسه سفر نکند.

این روزنامه در ادامه نوشت که مشارکت نتانیاهو در تظاهرات پاریس باعثخشم اولاند شد و رئیس‌جمهوری فرانسه نیز خشم خود را کاملا آشکار کرد.

هاآرتص در ادامه نوشت که اولاند در مدت زمان برگزاری تظاهرات حضور داشت اما زمانی که نتانیاهو برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت، محل تظاهرات را ترک کرد.

در همین حال، «صائب عریقات» مسئول دایره مذاکرات در سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز گفت که رئیس جمهوری فرانسه با محمود عباس تماس تلفنی برقرار کرده و از وی خواست در تظاهرات پاریس در کنار وی قرار گیرد.

روز گذشته بیش از یک میلیون نفر از جمله رهبران ۴۰ کشور در تظاهرات ضد تروریسم و ضد خشونت در پاریس شرکت کردند.

این تظاهرات در پی حملات تروریستی به هفته نامه «شارلی ابدو» و گروگان‌گیری در یک فروشگاه تجاری در پاریس برگزار شد که در این دو حادثه ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز