خبرگزاری کار ایران

دولت فرانسه جلسه بحران تشکیل می‌دهد

کد خبر : ۲۴۱۶۰۹

در جلسه امروز که با ریاست «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه و وزرای کابینه برگزار می‌شود، قرار است درباره حمله هفته گذشته به نشریه فکاهی «شارلی ابدو» و گروگان‌گیری در یک فروشگاه ویژه یهودیان(کوشر) بحثشود.

یک روز بعد از راهپیمایی میلیونی در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه، دولت این کشور برای بررسی وضعیت امنیتی جلسه بحران تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در جلسه امروز که با ریاست «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه و وزرای کابینه برگزار می‌شود، قرار است درباره حمله هفته گذشته به نشریه فکاهی «شارلی ابدو» و گروگان‌گیری در یک فروشگاه ویژه یهودیان(کوشر) بحثشود.

نیروهای امنیتی فرانسه با این انتقاد مواجه هستند که چطور شبه‌نظامیان شناخته شده توانستند چنین حملاتی را در پاریس ساماندهی کنند.

در مجموع سه حادثه حمله به نشریه طنز شارلی ابدو، گروگان‌گیری در فروشگاه مخصوص یهودیان و حمله به یک مامور پلیس ۱۷ نفر کشته شدند.

روز گذشته - یکشنبه - بیش از سه میلیون نفر در فرانسه برای اعلام همبستگی با خانواده کشته‌شدگان و حمایت از آزادی بیان در راهپیمایی شرکت کردند که به «راهپیمایی اتحاد» معروف شد.

حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در راهپیمایی شهر پاریس در پایتخت فرانسه حضور داشتند، از جمله بیش از ۴۰ نفر از سران کشورهای جهان.

جلسه امروز ستاد بحران دولت فرانسه با حضور نخست‌وزیر، وزاری کشور و مسئولان امنیتی و پلیس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز