خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با عضو دفتر سیاسی حماس:

مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۹۴

حمایت ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه همه‌جانبه و اعتقادی به مسئله فلسطین بوده و بر این اساس هیچگاه از حمایت فلسطین و گروههای مقاومت غافل نمانده و نخواهد ماند.

جمال عیسی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که در راس هیاتی به کشورمان سفر کرده است با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین گفت: نگرش جمهوری اسلامی ایران به مقاومت یک نگاه نهادینه و دقیق بوده و مسئله فلسطین و قدس همواره به عنوان مهمترین دغدغه در صدر اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

وی با اشاره به جنایات تل آویو افزود: حمایت ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه همه‌جانبه و اعتقادی به مسئله فلسطین بوده و بر این اساس هیچگاه از حمایت فلسطین و گروه‌های مقاومت غافل نمانده و نخواهد ماند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت توجه گروه‌های مقاومت به تقویت بنیه جهادی و آمادگی کامل در اتخاذ مواضع هجومی نسبت به دشمن از تلاش‌های جنبش حماس در پیوستگی و تقویت صفوف مقاومت در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه تقدیر کرده و اظهار کرد: سرنوشت فلسطین و قدس و تحقق آرمان‌های حق‌طلبانه مردم آن دیار برای کشورمان بسیار با اهمیت بوده و ایران از تمامی ظرفیت خود به نفع قضیه فلسطینی و برخورد قاطع با اقدامات رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز جنبش حماس با کشورمان، نقش ایران در تحولات منطقه‌ای و حمایت از مقاومت و آرمان‌های فلسطینی را بی‌نظیر و با اهمیت ارزیابی کرده و افزود: گروه‌های جهادی فلسطین به روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار کرده و حمایت ملت و دولت ایران از مبارزات و مقاومت مشروع فلسطینیان را عامل دلگرمی این ملت می دانند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، اقدام رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی اماکن مقدسه در قدس را بسیار خطرناک برشمرده و گفت: اوضاع قدس بسیار ملتهب است و اسرائیل در تلاش است با تحت فشار قرار دادن فلسطینیان و اخراج آنان از قدس، حاکمیت کامل خود بر این شهر را اعمال نماید.

وی تاکید کرد: جای هیچ گونه درنگ نیست و باید تمامی کشورهای اسلامی و عربی به حمایت همه جانبه از قدس پرداخته و مانع از اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و یهودی سازی قدس گردند.

جمال عیسی افزود: تشدید محاصره ظالمانه باریکه غزه و بسته بودن گذرگاهها، مردم غزه را در تنگنای شدید قرار داده، در عین حال روحیه مردمی و مقاومت ساکنان این منطقه برای مواجهه با دشمن صهیونیستی دو چندان گردیده است.

وی با اشاره به رای منفی شورای امنیت سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه مربوط به فلسطین تاکید کرد: هرگونه تحرک سیاسی بدون توجه به مقاومت بی فایده بوده و نتیجه ای برای تحقق حقوق حقه ملت فلسطین نخواهد داشت.

جمال عیسی با ابراز تشکر از حمایت کشورمان از مردم و مقاومت فلسطین اظهار کرد: جنبش حماس علیرغم فشارها و توطئه های موجود، توانمندی عظیم خود در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی را حفظ نموده و امیدوار است با ادامه حمایت ایران و دیگر کشورها در جهت استیفای کامل حقوق فلسطینیان به تلاش‌های خود ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز