خبرگزاری کار ایران

روسای جمهوری آمریکا و بولیوی دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۰۴

مقام‌های آمریکا و بولیوی امروز اعلام کردند که اوباما و مورالس برای تحکیم روابط دیپلماتیک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

مقام‌های واشنگتن و لاپاز امروز - چهارشنبه - از دیدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با «اوو مورالس» همتای بولیویایی وی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسا لاتینا، مقام‌های آمریکا و بولیوی امروز اعلام کردند که اوباما و مورالس برای تحکیم روابط دیپلماتیک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

تاریخ این دیدار هنوز مشخص نشده است.

«دیوید چوکئوآنکا» وزیرخارجه بولیوی گفت که هیات دولت آمریکا پس از رسیدن به پایتخت این کشور، برای برقراری کامل روابط دوجانبه ابراز تمایل کرده‌اند.

در همین راستا، وی گفت: «با واشنگتن چارچوبی بر مبنای احترام متقابل برقرار کرده‌ایم و می‌خواهیم که همین موضع را با تمام کشورهای جهان داشته باشیم، اما تصمیم نداریم که به کشوری اجازه دهیم خواسته‌هایش را تحمیل کند.»

وزیرخارجه بولیوی تصریح کرد که مبنای دیدار‌ها برقراری روابط جدید، معرفی مجدد سفرای خارجه و ادامه روابط سیاسی بر پایه احترام و مسئولیت متقابل است.

بولیوی و آمریکا از سال ۲۰۰۸ پس از آن‌که مورالس از «فیلیپ گولدبرگ» سفیر سابق آمریکا در این کشور به‌دلیل حمایت از گروه‌های مخالف علیه دولت انتقاد و وی را اخراج کرد، روابط سیاسی ضعیفی را تجربه کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز