خبرگزاری کار ایران

پلیس ضدتروریسم استرالیا ۲ نفر را در سیدنی بازداشت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۸۲

این دستگیری‌ها به یک رشته حملات ضدتروریستی در ماه سپتامبر مرتبط است و پس از آن انجام می‌شود که نخست‌وزیر استرالیا گفت که از زمان گروگان‌گیری در کافه «لینت» سیدنی در هفته گذشته، «مکالمات تروریستی» در این کشور تشدید شده است.

پلیس ضدتروریسم در شهر سیدنی استرالیا دو مرد را دستگیر کرده و یکی از آن‌ها را به داشتن اسنادی با هدف تسهیل یک حمله تروریستی متهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند که این دستگیری‌ها به یک رشته حملات ضدتروریستی در ماه سپتامبر مرتبط است و پس از آن انجام می‌شود که نخست‌وزیر استرالیا گفت که از زمان گروگان‌گیری در کافه «لینت» سیدنی در هفته گذشته، «مکالمات تروریستی» در این کشور تشدید شده است.

«مایکل فلان» نائب کمیسر پلیس فدرال استرالیا گفت که مرد دستگیر شده اسنادی داشت که در آن اهداف بالقوه دولتی برای حمله ذکر شده بود.

وی گفت: ‌ «مطمئنم که طرحی که آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند را مختل کرده‌ایم.»

فلان در عین حال افزود: ‌ «هیچ نشانه‌ای نیست که هدفی مشخص[برای حمله] یا یک چارچوب زمانی در ارتباط با این فعالیت خاص وجود داشته است.»

پس از حملات ماه سپتامبر، پلیس استرالیا اعلام کرد که توطئه‌ای را برای «ارتکاب اعمال خشن» در این کشور خنثی کرده است، از جمله نقشه‌ای برای سربریدن یک نفر از میان مردم عادی.

فلان گفت که عقاید گروه هدف گرفته شده در این حملات به گروه داعش مربوط بود و اعضای این گروه به کمک به سفر افرادی که قصد پیوستن به داعش را داشتند، متهم شدند.

در گروگان‌گیری هفته گذشته در استرالیا «هارون مونس» ۱۷ نفر را در کافه لینت در مرکز شهر سیدنی حبس کرد. آن ماجرای ۱۶ ساعته با مرگ دو گروگان و هارون مونس به پایان رسید.

«تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا بعد از یک نشست کمیته امنیت ملی در روز سه شنبه گفت که «پچ پچ‌ها در میان افرادی که معمولا با تروریست‌ها همفکری نشان می‌دهند، افزایش یافته است.»

وی گفت: «نمی‌دانیم که یک حمله چه زمانی و چگونه انجام خواهد شد، اما می‌دانیم که افرادی هستند که نیت و توانایی انجام حملات بیشتر را دارند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز