خبرگزاری کار ایران

آمریکا و اتحادیه اروپا بازداشت روزنامه‌نگاران در ترکیه را محکوم کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۴۰

پلیس ترکیه روز یکشنبه عملیات جدیدی را علیه طرفداران «فتح‌الله گولن» روحانی مستقر در آمریکا و از مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرده است.

وزارت خارجه آمریکا و مقامات اتحادیه اروپا حملات پلیس ترکیه به روزنامه‌نگاران و چهره‌های مخالف دولتی را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «یوهانس هان» کمیسر مسئول مذاکرات توسعه این اتحادیه طی بیانیه‌ای اعلام کردند عملیات پلیس ترکیه «ناقض آزادی مطبوعات» در ترکیه است.

این دو مقام اروپایی که اوایل دسامبر به ترکیه سفر کردند، در بیانیه خود بر رعایت «اصل بی‌گناهی» و «تحقیق مستقل و شفاف» با رعایت حقوق متهمان تأکید کردند.

آمریکا نیز که از متحدان ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است، از آنکارا خواسته است آزادی مطبوعات، استقلال روند قضایی و «اصول دموکراتیک» را رعایت کند.

«جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «آزادی مطبوعات، رعایت روند مستقل قضایی از عناصر اصلی هر دموکراسی سالم است که در قانون اساسی ترکیه نیز به آنها تأکید شده است.»

براساس این گزارش، پلیس ترکیه روز یکشنبه عملیات جدیدی را علیه طرفداران «فتح‌الله گولن» روحانی مستقر در آمریکا و از مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز