خبرگزاری کار ایران

شورای همکاری خلیج‌فارس پلیس و نیروی دریایی مشترک تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۲۶

سران کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خلیج فارس در پایان نشست سالانه خود در دوحه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که این کشور‌ها تشکیل پلیس مشترک که مقر آن ابوظبی است را تصویب کرده و با تشکیل نیروی دریایی مشترک نیز موافقت کردند.

سران کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خلیج فارس در پایان نشست دوحه بر تشکیل «اینترپل خلیج فارس» و نیروی دریایی مشترک تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سران کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خلیج فارس در پایان نشست سالانه خود در دوحه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که این کشور‌ها تشکیل پلیس مشترک که مقر آن ابوظبی است را تصویب کرده و با تشکیل نیروی دریایی مشترک نیز موافقت کردند.

شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه بر حمایت خود از مصر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور و نقشه راه در مصر تاکید کرد.

سران کشورهای حوزه خلیج فارس در ادامه این بیانیه از «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری یمن نیز حمایت کرده و خواستار خروج حوثی‌ها از صنعا شدند.

در این بیانیه از اقدام‌های «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای حل بحران سوریه نیز حمایت شد.

در ادامه این بیانیه کنترل بخش‌هایی از لیبی توسط شبه‌نظامیان محکوم شده و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس خواستار توقف فوری خشونت‌ها در این کشور شدند.

سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در این بیانیه از رویکرد جدید دولت عراق نیز استقبال کردند.

سران این کشور‌ها علاوه بر آن بر تقویت همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و حل اختلافات تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، در نشست دوحه علاوه بر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که کشورش میزبان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس است، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز