خبرگزاری کار ایران

آمریکا یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان را به اسلام‌آباد تحویل داد

کد خبر : ۲۳۱۴۷۶

لطیف محسود از نزدیکان «حکمت الله محسود» رهبر سابق جنبش تحریک طالبان پاکستان است که سال گذشته در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

مقام‌های پاکستانی تایید کرده‌اند که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، «لطیف محسود» یکی از رهبران ارشد گروه طالبان پاکستان را به این کشور تحویل داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، لطیف محسود از نزدیکان «حکمت الله محسود» رهبر سابق جنبش تحریک طالبان پاکستان است که سال گذشته در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته‌اند که روز گذشته این نیروها سه زندانی پاکستانی را که در افغانستان نگهداری می‌شدند، به پاکستان تحویل داده و دولت افغانستان در این روند مشارکتی نداشته است.

بر اساس این خبرنامه، این اقدام بعد از مشورت با پاکستان و دریافت اطمینان لازم از این کشور انجام شده است.

نیروهای آمریکایی تاکید کردند که این نیروها پرونده این افراد را به دقت مرور کرده و از پاکستان نیز اطمینان گرفته‌اند که تا با آنها مطابق قانون آمریکا و بین‌الملل برخورد شود.

سخنگوی سفارت آمریکا در پاکستان گفته که این سه زندانی پاکستانی در پایگاه نظامی بگرام نگهداری می‌شدند.

نیروهای آمریکایی و سفارت آمریکا درباره هویت این افراد ابراز نظر نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز