خبرگزاری کار ایران

معترضان هنگ‌کنگی مقابل کنسولگری انگلیس تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۸۰

ده‌ها معترض هنگ‌کنگی در برابر کنسولگری انگلیس تجمع کرده و بی‌تفاوتی مسئولان این کشور برای برگزاری مذاکره با مقام‌های پکن در رابطه با درخواست‌های دانشجویان را محکوم کردند.

ده‌ها معترض هنگ‌کنگی مقابل کنسولگری انگلیس تجمع کردند تا موضع مقام‌های این کشور مبنی بر عدم توجه به خواسته‌های آنها را محکوم کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها معترض هنگ‌کنگی در برابر کنسولگری انگلیس تجمع کرده و بی‌تفاوتی مسئولان این کشور برای برگزاری مذاکره با مقام‌های پکن در رابطه با درخواست‌های دانشجویان را محکوم کردند.

نزدیک به ۱۰۰ معترض هنگ‌کنگی با تکان دادن پرچم‌های زرد رنگی که نماد اعتراض‌های هنگ‌کنگ به شمار می‌رود، شعارهایی مانند «انگلیس باید مشکل را حل کند» سر می‌دادند.

دانشجویان هنگ‌کنگی هوادار دموکراسی از حدود دو ماه گذشته با ایجاد کمپ‌هایی در خیابان‌ها و بستن مراکز مهم تجاری در این شبه‌جزیره تلاش کردند تا اعتراض خود را به محدودیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۷ میلادی و فقدان دموکراسی در قانون اساسی نشان دهند.

مقام‌های انگلیس و چین در سال ۱۹۸۴ میلادی قرارداد الحاق هنگ‌کنگ را امضا کردند که به موجب آن، هنگ‌کنگ تا سال ۲۰۴۷ میلادی از درجه بالایی از خودمختاری برخوردار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز