خبرگزاری کار ایران

اوباما در پکن:

در گفت‌و‌گوهای اخیر با مقام‌های کره‌شمالی مساله هسته‌ای مطرح نشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۷۱

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در گفت‌و‌گوهای اخیر درباره آزادی دو شهروند آمریکایی زندانی در کره‌شمالی، موضوع هسته‌ای این کشور مطرح نشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز - دوشنبه - در حاشیه دیدار خود با «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا گفت که در مذاکره اخیر با مقام‌های کره‌شمالی درباره آزاد کردن دو زندانی آمریکایی، به مساله هسته‌ای این کشور پرداخته نشد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در گفت‌و‌گوهای اخیر درباره آزادی دو شهروند آمریکایی زندانی در کره‌شمالی، موضوع هسته‌ای این کشور مطرح نشد.

اوباما گفت که در عملکرد «کیم‌ جونگ‌ اون» رهبر کره‌شمالی تغییر خاصی مشاهده نکرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد که در صورتی که مقام‌های کره‌شمالی برای ادامه مذاکره شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای جدیت نشان دهند، آمریکا همواره آماده انجام این مذاکره است.

اوباما تصریح کرد که تا زمان شروع مجدد مذاکره خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی، برنامه هسته‌ای این کشور مسئله‌ای مهم برای آمریکا و از اولویت‌های امنیتی این کشور محسوب می‌شود.

«کنت بائه» و «متیو میلر» که در سال ۲۰۱۲ به‌ جرم اتهام جاسوسی در کره‌شمالی دستگیر شدند، روز گذشته توسط مقام‌های پیونگ‌یانگ آزاد شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز