خبرگزاری کار ایران

رهبران چین و ژاپن در پکن دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۲۴

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین و «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن برای بهبود در روابط دو کشور امروز در پکن دیدار کردند.

رئیس‌جمهوری چین و نخست‌وزیر ژاپن امروز - دوشنبه - در پکن دیدار کردند.

به‌گزارش ایلنا به‌نقل از رویترز، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین و «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن برای بهبود در روابط دو کشور امروز در پکن دیدار کردند.

رئیس‌جمهوری چین و نخست‌وزیر ژاپن به‌عنوان رهبران دو قدرت مهم در آسیا، پس از دو سال سردی روابط، تلاش می‌کنند تا روابط دو‌جانبه خود را بار دیگر تحکیم بخشند.

این دیدار در حاشیه نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه(اپک) دیدار کردند.

آبه که در آخرین دیدار خود با شی در دسامبر ۲۰۱۲ تنها به دست دادن اکتفا کرد، از رئیس‌جمهوری چین درخواست دیدار رودررو در روزهای ۱۰ و ۱۱ ماه جاری میلادی کرده است.

آبه اخیرا گفت که در سیاست خارجی ژاپن تغییری ایجاد نمی‌کند.

در همین حال، «یانگ جیچی» مشاور حکومتی چین از مسئولان ژاپن خواست تا مناقشه ارضی میان این دو کشور را با توجه به تاریخچه و سابقه مرزی حل کنند.

چین و ژاپن بر سر جزیره‌های معروف به «سنکاکو» در زبان ژاپنی و «دیائویو» در زبان چینی به‌دلیل برخورداری این جزایر از موقعیت استراتژیک و نفت خیز بودن این جزایر با هم اختلاف دارند.

ژاپن در سال ۲۰۱۰ جزیره‌های سنکاکو را از مالک خصوصی آن خریداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز