خبرگزاری کار ایران

اوباما سفر خود به چین، میانمار و استرالیا را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۷۷

اوباما در نخستین بخش از سفر خود با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود دیدار می‌کند تا درباره تنش‌ها در رابطه با مالکیت دریای جنوب چین و حقوق‌بشر مذاکره کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز - یکشنبه - به مقصد چین عازم شد تا پس از گفت‌و‌گو با مقام‌های این کشور، به میانمار و استرالیا سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار است به چین، میانمار و استرالیا برود، امروز در نخستین بخش از سفر خود با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود دیدار می‌کند تا درباره تنش‌ها در رابطه با مالکیت دریای جنوب چین و حقوق‌بشر مذاکره کند.

آمریکا بار‌ها پکن را از هر گونه «اقدام تحریک‌آمیز» در دریای «جنوب چین» و دریای «شرق چین» برحذر داشته است.

علاوه بر آن، چین و ژاپن در مناقشه‌ای طولانی مدت، بیش از یک دهه بر سر مالکیت جزایر غیرمسکونی در دریای جنوب چین اختلاف دارند. این جزایر در ژاپن «سنکاکو» و در چین «دیائویو» نام دارند و از منابع گسترده معدنی و نفتی برخوردارند.

هر چند واشنگتن بار‌ها خود را در مناقشه ارضی بر سر جزایر دریای جنوب چین بی‌طرف دانسته است، اما به طور رسمی مالکیت ژاپن بر این جزایر را به رسمیت می‌شناسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس در میانمار با «تین سین» همتای میانماری خود و «آنگ‌سان‌سوچی» رهبر اپوزیسیون و هوادار دموکراسی این کشور دیدار و درباره برداشتن برخی تحریم‌های نظامی آمریکا علیه این کشور رایزنی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز