خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار قائم مقام دبیرکل سازمان ملل:

استراتژی گفت‌وگوی جدی با عربستان را دنبال خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۷۳

موافق نیستیم که چند کشور محدود به نمایندگی از مردم سوریه تصمیم بگیرند و اجازه نخواهیم داد سرنوشت سوریه توسط تروریست‌ها تعیین گردد. / امیرعبداللهیان سیاست «تخریب سازنده» برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای که با انگیزه تحقق اهداف خاص دنبال می‌شود را بی‌نتیجه خواند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد که به منظور رایزنی و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحولات منطقه به کشورمان سفر کرده است، در دیدار امروز با معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در خصوص مسائل مورد اهتمام مشترک تبادل نظر و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، ان الیاسون با ابراز خرسندی از سفر به تهران، نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه را مهم دانست و افزود سازمان ملل به مشورت با ایران برای کمک به حل مشکلات منطقه اهتمام دارد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل، افراط‌گرایی را مهمترین مشکل منطقه ذکر کرد و با ضروری دانستن شناسایی ریشه‌های افراط‌گرایی در منطقه، حل مشکلات موجود را مسئولیت جمعی دانست.

وی به حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت در این راستا توقف ارسال سلاح و کمک‌های مالی به تروریستها ضروری است.

الیاسون از همکاری خوب دولت سوریه با سازمان ملل در امحای سلاح شیمیایی تقدیر کرد و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را ستود.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل وحدت و ثبات در عراق و تقویت دولت جدید و توسعه مشارکت همه طرف‌ها در فرایند سیاسی عراق را مورد تاکید قرار داد.

وی با مهم برشمردن نقش ایران و عربستان در منطقه، ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه به خصوص در بحرین و یمن را در گرو همکاری دو کشور دانست.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل، بر آمادگی کشورمان جهت کمک به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان سیاست «تخریب سازنده» برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای که با انگیزه تحقق اهداف خاص دنبال می‌شود را بی‌نتیجه خواند.

وی با انتقاد از بمباران بیهوده آمریکا علیه داعش و رفتار متناقض آن در مقابله با پدیده تروریسم، افزود حمایت از تمامیت ارضی سوریه و تعیین آینده سیاسی سوریه به دست مردم این کشور از ابتدا مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معاون وزیرامور خارجه کشورمان اقدام آمریکا در مسلح کردن گروه‌هایی از مخالفین نظام سوریه را اشتباهی استراتژیک دانست و تاکید کرد: آمریکا باید در این سیاست تجدیدنظر کند.

امیرعبداللهیان راه حل بحران سوریه را سیاسی دانست و افزود: ما موافق نیستیم که چند کشور محدود به نمایندگی از مردم سوریه تصمیم بگیرند و اجازه نخواهیم داد سرنوشت سوریه توسط تروریست‌ها تعیین گردد.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده اخیر با دمیستورا بر اهتمام جدی کشورمان در همکاری با سازمان ملل در حل مشکل سوریه تاکید کرد.

در ارتباط با تحولات عراق، تقویت نیروی مسلح و ارتش، حفظ یکپارچگی این کشور و عدم مداخله خارجی مورد تاکید امیرعبداللهیان قرار گرفت.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر ایران و عربستان و توافق دو طرف برای استمرار این گفت‌وگوها افزود: صرف نظر از برخی اظهارات طرف سعودی در فضای رسانه ای، استراتژی گفت‌وگوی جدی با عربستان را دنبال خواهیم کرد.

وی از سازمان ملل خواست تا به آزادی نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن کمک کند.

معاون وزیرامورخارجه بر راه حل سیاسی در بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: گفت‌وگوی جدی به دور از دخالت‌های خارجی، مشکل بحرین را حل خواهد کرد.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن درخواست از سازمان ملل برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر، آزادی این روحانی عربستانی را برای متوقف کردن فرصت‌طلبی داعش و جریان‌های تروریستی که به دنبال تشدید اختلاف شیعه و سنی هستند، ضروری دانست.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری ایران و سازمان ملل برای کمک به ثبات و آرامش در منطقه تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز