خبرگزاری کار ایران

پیشتازی احزاب غرب‌گرا در انتخابات پارلمانی اوکراین

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۸۹

حزب حاکم اوکراین و هم‌پیمانان غرب‌گرای این کشور در انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور با اختلافی چند درصدی از حزب «آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر فعلی اوکراین پیشی گرفتند.

حزب حاکم اوکراین و هم‌پیمانان غرب‌گرای این حزب در انتخابات پارلمانی روز گذشته - یکشنبه - پیشتاز هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب حاکم اوکراین و هم‌پیمانان غرب‌گرای این کشور در انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور با اختلافی چند درصدی از حزب «آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر فعلی اوکراین پیشی گرفتند.

حزب هوادار «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین و حزب یاتسنیوک هر دو توانستند ۲۱ درصد آرای لازم را در میان ۲۹ حزب مستقل و پارلمانی به‌دست آورند.

حزب هوادار پوروشنکو توانست با ۲۱ و ۶۹ صدم درصد از حزب یاتسنیوک که ۲۱ و ۶۳ صدم درصد آرا را به دست آورده بود، پیشی گرفت.

پوروشنکو با اعلام تبریک پیروزی حزب حاکم اوکراین در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: «اکثریت رای‌دهندگان در رای‌گیری پارلمانی، هوادار برنامه‌های سیاسی فعلی بودند و با ادامه روند صلح، می‌خواهند راه‌حلی منطقی و سیاسی برای وضعیت بحرانی اوکراین بیابند.»

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که پیروزی حزب حاکم اوکراین در انتخابات پارلمانی نشان‌دهنده این است که مردم اوکراین از برنامه‌های وی برای پایان درگیری‌ها با جدایی‌طلبان و اصلاحیه‌های قانون پشتیبانی می‌کنند.

پوروشنکو گفت که جبهه مردمی در هر ائتلاف پارلمانی، اصلی‌ترین حزب محسوب می‌شود و افزود که برای آغاز سریع گفت‌و‌گو‌ها به منظور تشکیل «بهترین دولت ممکن» تلاش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز