خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین‌ نظرسنجی‌ها؛

حزب حاکم اوکراین در انتخابات پارلمانی پیروز می‌شود

کد خبر : ۲۱۷۴۱۸

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین و سایر احزاب غربگرا در انتخابات پارلمانی این کشور اکثریت کرسی‌ها را از آن خود خواهند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب حاکم اوکراین در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین و سایر احزاب غربگرا در انتخابات پارلمانی این کشور اکثریت کرسی‌ها را از آن خود خواهند.

بیش از ۳۵ میلیون نفر برای تعیین ۴۵۰ نماینده پای صندوق‌های رای فراخوانده شده‌اند. نیمی از کرسی‌ها به کاندیداهای مستقل و نیم دیگر به فهرست‌های معرفی شده توسط احزاب اختصاص می‌یابد.

این نخستین انتخابات پارلمانی پس از سقوط «ویکتور یانوکوویچ» رییس‌جمهوری پیشین اوکراین است؛ انتخاباتی که ساکنان شبه جزیره کریمه که ضمیمه خاک فدراسیون روسیه شده و برخی نقاط ناآرام شرق این کشور در آن غایب خواهند بود.

نزدیک شدن فصل سرما زندگی در ویرانه‌های ناامن را بیش از پیش ناممکن کرده و این درحالی است که به‌رغم توافق آتش‌بس، درگیری نیروهای دولت مرکزی کی‌یف و جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور متوقف نشده است.

بحران شرق اوکراین از ابتدا تاکنون موجب کشته شدن بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر، آواره شدن ۸۰۰ هزار نفر و تخریب زیربناهای اقتصادی این کشور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز