خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در اروگوئه

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۱۰

شهروندان اروگوئه پای صندوق‌های رای می‌روند تا میان دولت ائتلاف چپ‌گرای موسوم به «فرنته آمپلیو» و دولت احزاب ناسیونال مخالف دولت فعلی، حزب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات پارلمانی و همه‌پرسی برای کاهش سن مسئولیت کیفری به ۱۶ سال امروز - یکشنبه - در اوروگوئه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، شهروندان اروگوئه پای صندوق‌های رای می‌روند تا میان دولت ائتلاف چپ‌گرای موسوم به «فرنته آمپلیو» و دولت احزاب ناسیونال مخالف دولت فعلی، حزب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار شهروند اروگوئه‌ واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

مردم اروگوئه معتقدند که فرا‌تر از نامزد‌ها، برنامه‌ها و شعار‌ها، در این انتخابات میان معاونان رئیس‌جمهوری، سناتور‌ها و نمایندگان مجلس رقابت وجود دارد.

از میان این دو حزب، یکی جریان دولت «خوزه موخیکا» رئیس‌جمهوری فعلی است که توسط «تاباره بازکز» رئیس‌جمهوری پیشین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ به مدت ۱۰ سال برقرار بوده و برنامه‌های آن در دولت فعلی اروگوئه نیز در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و جامعه دنبال می‌شود.

حزب دیگر، جریان ترکیب دو حزب ناسیونال و حزب نئولیبرالیست کلورادو است که براساس اعلام اتحادیه‌های اروگوئه در صورت بر سر کار آمدن این حزب، امکان توقف بسیاری از برنامه‌ها وجود دارد.

در حالی که نتایج رسمی انتخابات صبح فردا اعلام می‌شود، مسئولان شبکه‌های تلویزیونی و سازمان‌های نظرسنجی امشب نتایج رای‌گیری را به صورت غیر رسمی اعلام می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز