خبرگزاری کار ایران

عبدالله اوجالان:

مذاکرات دولت ترکیه و کردها وارد مرحله جدید شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۱۴

در مقطع فعلی هر دو طرف مذاکره درک کرده‌اند که میان درخواست‌هایشان اختلاف زیادی وجود ندارد و این‌که اختلاف مانع دستیابی به صلح می‌شود.

رهبر حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) با ابراز امیدواری به موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات دولت ترکیه و کردها، اعلام کرد که روند صلح وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ائوروپاپرس، «عبدالله اوجالان» با اشاره به پیشرفت مثبت در مذاکره با مقام‌های ترکیه گفت: «در مقطع فعلی هر دو طرف مذاکره درک کرده‌اند که میان درخواست‌هایشان اختلاف زیادی وجود ندارد و این‌که اختلاف مانع دستیابی به صلح می‌شود.»

اوجالان که از معترضان کرد و نیروهای امنیتی ترکیه خواسته است به آشوب و درگیری پایان دهند، اعلام کرد که به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات بسیار امیدوار است.

اوجالان گفت: «برای صلح نیاز به اعتماد به طرف مقابل، اعتقاد به دموکراسی و اراده‌ای آزاد برای جنبش سیاسی داریم.»

بر اساس این گزارش، درگیری‌های اخیر میان نیروهای امنیتی ترکیه و معترضان کرد ۳۵ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

مقام‌های دولت ترکیه و اوجالان از ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ با هدف پایان دادن به اختلاف‌ها و درگیری‌هایی که تا به حال جان بیش از ۴۰ هزار نفر را گرفته است، مذاکر‌ات را آغاز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز