خبرگزاری کار ایران

اشرف غنی احمدزی:

شبه‌نظامیان برای برقراری صلح در افغانستان همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۵۸

صلح خواست هر کودک است؛ بدون صلح، ثبات ایجاد نمی‌شود. نمی‌خواهیم سالی پنج میلیارد دلار در عرصه امنیت مصرف کنیم، می‌خواهیم سالی پنج میلیارد دلار در زمینه آموزش و پرورش، بهداشت و ساخت و ساز مصرف کنیم.

رئیس‌جمهوری افغانستان از شبه‌نظامیان به عنوان «مخالفان سیاسی» نام برد و از آنها خواست که در تامین صلح همکاری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «اشرف غنی احمدزی» در سخنانی در مراسم بزرگداشت روز معلم گفت: «برای مخالفان سیاسی پیامی دارم: هم خود و هم کودکان‌تان را از آموزش محروم کردید. همکاری کنید تا در کشور صلح برقرار شود.»

وی تاکید کرد: «صلح خواست هر کودک است؛ بدون صلح، ثبات ایجاد نمی‌شود. نمی‌خواهیم سالی پنج میلیارد دلار در عرصه امنیت مصرف کنیم، می‌خواهیم سالی پنج میلیارد دلار در زمینه آموزش و پرورش، بهداشت و ساخت و ساز مصرف کنیم.»

احمدزی پیش از این در سخنرانی خود در روز عید قربان هم خطاب به شبه‌نظامیان گفته بود که «جنگ راه حل نیست» و دولت وی برای تحقق صلح اراده محکمی دارد.

احمدزی در ادامه سخنان خود، بهبود کیفیت آموزش را هدف پنج ساله دولت عنوان کرد.

اصلاح قانون کار، اجرای حقوق منطبق با وضعیت محل کار، توزیع زمین خانه مسکونی، اعطای وام‌های درازمدت و اصلاح شیوه استخدام، از وعده‌های احمدزی است که به گفته وی، طی شش ماه تحقق خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز