خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن خواستار شدند:

میانمار تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند

کد خبر : ۲۱۱۸۵۳

از دولت میانمار می‌خواهیم به تلاش برای آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و حذف شرایط اعمال شده علیه افرادی که پیش از این آزاد شده‌اند، ادامه دهد.

مقام‌های آمریکا با اعلام این‌که اجرای عفو عمومی در میانمار اقدامی ارزشمند است، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در این کشور شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «از دولت میانمار می‌خواهیم به تلاش برای آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و حذف شرایط اعمال شده علیه افرادی که پیش از این آزاد شده‌اند، ادامه دهد».

ساکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا به دنبال جزئیاتی درباره گزارش‌ها درباره عفو حدود سه هزار و ۷۳ نفر از جمله شخصیت‌های اطلاعاتی نظامی سابق توسط «تین سین» رئیس‌جمهوری میانمار است.

وی افزود که با این‌حال، حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر همچنان زندانی هستند.

بعد از روی کار آمدن دولت غیرنظامی میانمار در تاریخ ۳۰ ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، در مجموع ده‌ها هزار زندانی آزاد شده‌اند.

دفتر ریاست‌جمهوری میانمار اعلام کرده است که آزادی زندانیان با هدف تضمین ثبات و صلح درازمدت، همبستگی ملی، مشارکت در روند سیاسی و تبدیل زندانیان به افرادی که در سازندگی کشور نقشی برابر دارند، صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز