خبرگزاری کار ایران

رئیس دستگاه پلیس مخفی آمریکا استعفا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۲۱

استعفای «جولیا پیرسون» یک روز پس از پاسخ وی به پرسش‌هایی اعضای کمیته تخصصی کنگره درباره نقض شرایط امنیتی کاخ سفید صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، استعفای پیرسون یک روز پس از پاسخ وی به پرسش‌هایی اعضای کمیته تخصصی کنگره درباره نقض شرایط امنیتی کاخ سفید صورت گرفت.

وی که طی هفته‌های اخیر با انتقاد شدید کنگره رو‌به‌رو شده بود، اذعان کرد که در طرح خود برای حفظ امنیت در کاخ سفید شکست خورده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، «جوزف کلنسی» یک مامور ویژه که پیش از این مسئول بخش حفاظت از ریاست‌جمهوری بود، به عنوان جانشین پیرسون منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، یک فرد معترض ۱۹ سپتامبر تا اعماق ساختمان محل زندگی «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا و خانواده‌اش نفوذ کرد که حادثه‌ای کم سابقه در نقض امنیت کاخ سفید به شمار می‌رود.

«جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جولیا پیرسون استعفانامه خود را تسلیم کرد و من آن را پذیرفتم. از خدمات ارزنده ۳۰ ساله وی به سرویس مخفی و به کشور قدردانی می‌کنم.»

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت که اوباما هم از پیرسون به دلیل خدمات طولانی‌اش قدردانی کرده است.

به گفته ارنست علت استعفای پیرسون این بود که وی تصور می‌کرد بهترین منافع سازمان پلیس مخفی با این اقدام تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز