خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس‌جمهوری فرانسه:

غرب باید درک کند که ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۹۸

مذاکرات این روزهای ایران و ۱ + ۵ برای ساختن آینده، اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم که با در نظر گرفتن حقوق و نگرانی‌های ملت ایران مسأله هسته‌ای به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیام مذاکرات ایران با ۱ + ۵ این بود که می‌توان مسایل مهم جهانی را با گفت‌وگو حل و فصل کرد، اظهار داشت: با آغاز این مذاکرات و روشن شدن اراده جدی ایران، فضایی که علیه ملت ایران در غرب ساخته شده بود، فرو ریخت و فضای واقعی و اعتمادآور ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر سه‌شنبه به وقت نیویورک در دیدار با «فرانسوا اولاند»، رییس‌ جمهوری فرانسه گفت: مذاکرات این روزهای ایران و ۱ + ۵ برای ساختن آینده، اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم که با در نظر گرفتن حقوق و نگرانی‌های ملت ایران مسأله هسته‌ای به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اعتماد، سنگ بنای روابط دوجانبه است، تصریح کرد: ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و این واقعیت را غرب باید درک کند.

رییس‌ جمهوری فرانسه نیز در این دیدار که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، با بیان اینکه مذاکرات ۱ + ۵ با ایران باید هر چه سریع‌تر به توافق نهایی برسد، گفت: این توافق می‌تواند روابط فی مابین را در سایه اعتماد به سطحی بالاتر از گذشته برساند.

اولاند به ضرورت همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: پاریس همانند تهران تصمیم گرفته است در برابر تروریسم از دولت عراق حمایت کند.

وی با بیان اینکه ایران جایگاه ویژه‌ای در مبارزه با تروریسم در منطقه دارد، ابراز امیدواری کرد که در پی دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در سایر زمینه‌ها نیز دو کشور با یکدیگر همکاری قابل توجهی داشته باشند.

رییس‌ جمهوری فرانسه همچنین نسبت به گسترش همکاری‌های صنعتی ابراز خوش‌بینی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز