خبرگزاری کار ایران

مذاکرات میان دولت یمن و حوثی‌ها ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۹۸

در حال حاضر مذاکرات برای رسیدن به توافقی درباره جدول زمان‌بندی تشکیل دولت جدید، پایان تحصن حوثی‌ها در صنعا و عقب‌نشینی افراد مسلح از داخل و خارج پایتخت یمن در جریان است.

مذاکرات میان دولت یمن و حوثی‌ها برای حل بحران در این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، برخی منابع یمنی گفتند که مذاکرات میان دولت این کشور و حوثی‌ها با میانجی‌گری «جمال بن عمرو» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن ادامه دارد.

این منابع افزودند که در حال حاضر مذاکرات برای رسیدن به توافقی درباره جدول زمان‌بندی تشکیل دولت جدید، پایان تحصن حوثی‌ها در صنعا و عقب‌نشینی افراد مسلح از داخل و خارج پایتخت یمن در جریان است.

این منابع یمنی تصریح کردند که جدول زمان‌بندی همچنین شامل اجرای توافقات گفت‌و‌گوهای ملی و به ویژه بندهای مربوط به حوثی‌ها و مساله استان «صعده» و نیز توقف درگیری‌ها و خلع سلاح شبه‌نظامیان می‌شود.

این منابع تاکید کردند که مذاکرات جاری دولت یمن و حوثی‌ها شامل معرفی نخست‌وزیر جدید طی ۴۸ ساعت پس از امضای توافق‌نامه و کاهش بهای مواد سوختی می‌شود.

در همین حال، حوثی‌ها خواستار عذرخواهی دولت یمن به دلیل کشته شدن هشت معترض هستند که سه‌شنبه گذشته در نزدیکی ساختمان نخست‌وزیری در صنعا توسط پلیس کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز