خبرگزاری کار ایران

ده‌ها سیاستمدار برزیلی به فساد مالی در شرکت نفتی متهم شدند

کد خبر : ۲۰۲۴۱۶

یک مدیر سابق شرکت «پتروبراس» گفته است که در طول سال‌های ٢٠٠۴ تا ٢٠١٢ میلادی که وی در این شرکت کار می‌کرد، سیاستمدارانی که از آنها نام برده سه درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط پتروبراس را به عنوان «کمیسیون» دریافت می‌کردند.

یک مدیر سابق شرکت «پتروبراس» شرکت نفت دولتی برزیل، بیش از ۴٠ سیاستمدار این کشور را به فساد مالی متهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «پائولو رابرتو کوستا» که هم اکنون در زندان به سر می برد، از یک وزیر دولت برزیل و چندین استاندار و نماینده کنگره که در رشو‌ه‌گیری دست داشته‌اند، نام برده است.

تمامی این افراد از احزاب حامی «دیلما روسف» رییس‌جمهوری برزیل بوده‌اند.

روسف در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی برزیل که کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود، مجددا نامزد حزب کارگر است.

کوستا گفته است که در طول سال‌های ٢٠٠۴ تا ٢٠١٢ میلادی که وی در شرکت پتروبراس کار می کرده، سیاستمدارانی که از آنها نام برده سه درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط پتروبراس را به عنوان «کمیسیون» دریافت می‌کردند.

وی گفته است که از این پول برای خریدن آرا به نفع کاندیداهای هوادار دولت استفاده می‌شده است.

پائولو کوستا که از سال گذشته میلادی در بازداشت بوده است، پیش از افشای این اسامی سیاستمداران درگیر ارتشا، برای تخفیف مجازات خود با دادستانی وارد چانه‌زنی و توافق شد.

حمایت عمومی از روسف در میان مردم رو به کاهش است و رقیب وی، «مارینا سیلوا» که وزیر محیط زیست سابق برزیل بوده است از اقبال بیشتری برخوردار شده است.

شرکت پتروبراس در چند سال گذشته با افزایش شدید هزینه‌ها و کاهش درآمد رو‌به‌رو بوده است و افشاگری اخیر می‌تواند به طرح‌های روسف برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری خود ضربه دیگری وارد کند.

این شرکت هم اکنون یکی از بدهکارترین شرکت‌های نفتی جهان است و ارزش آن در بازارهای جهانی طی سه سال گذشته حدود ٥٠ درصد افت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز