خبرگزاری کار ایران

ستاد اشرف غنی «طرح جدیدی» برای حل بحران انتخاباتی افغانستان ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۸۸

بر اساس این طرح، یک رئیس اجرایی، ریاست کابینه را بر عهده داشته و سمت‌های کلیدی امنیتی به طور مساوی بین دو تیم تقسیم می‌شود.

ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» نامزد معترض انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، گفته است که ستاد «اشرف غنی احمدزی» دیگر نامزد این انتخابات، طرح جدیدی مبنی بر اینکه یک رئیس اجرایی، ریاست کابینه را بر عهده داشته باشد و سمت‌های کلیدی امنیتی به طور مساوی بین دو تیم تقسیم شود، ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «مجیب رحیمی» سخنگوی عبدالله گفت که این طرح در لحظات پایانی ضرب‌الاجل ستاد این نامزد توسط تیم تحول و تداوم به رهبری احمدزی ارائه شد.

وی افزود: «در این طرح دیدگاه‌های تازه‌ای برای برون‌رفت از مشکل به ویژه درباره حق صدراعظم اجرایی در ریاست کابینه یا شورای وزیران و تقسیم برابر پست‌های کلیدی امنیتی به ویژه شورای امنیت ملی مطرح شده است.»

این عضو ستاد عبدالله گفت که صبح امروز، مشاور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، با عبدالله دیدار کرد و به دنبال آن، هر دو نامزد و «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان در کاخ ریاست‌جمهوری گفت‌وگو کردند.

رحیمی افزود: «در این دیدار هم هر دو نامزد توافق کردند که یک تیم کاری برای نهایی کردن طرح سیاسی هر چه زود‌تر وارد مذاکره شوند تا با در نظر داشتن دیدگاه‌های نویی که تیم تحول و تداوم ارائه کرده و ملاحظاتی که تیم مذاکره‌کننده و سیاسی ما در این‌باره داشتند، دیدگاه مشترکی به دست بیاید و توافق‌نامه سیاسی نهایی شود و به امضا برسد.»

رحیمی ارائه این طرح را «امیدوارکننده» خوانده است.

ستاد عبدالله دو روز قبل یک مهلت ۲۴ ساعت تعیین کرد و گفت که اگر «خواست‌ها و شرایط» این ستاد در مورد چگونگی گفت‌وگوهای سیاسی و روند بررسی آرای انتخابات در نظر گرفته نشود، روند فنی در بررسی آرا و روند سیاسی را ترک خواهد کرد.

روز گذشته این مهلت برای ساعاتی تمدید شد تا به گفته «فاضل سانچارکی» سخنگوی عبدالله، «به دیپلماسی فرصت داده شود».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز