خبرگزاری کار ایران

انتقاد مجدد کره‌شمالی از رزمایش مشترک واشنگتن و سئول

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۱۵

روزنامه «رودونگ سینمون» متعلق به حزب حاکم کره‌شمالی هشدار داد که در صورت هرگونه تعرض به پیونگ‌یانگ، نظامیان کره‌شمالی دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه زده و کره‌جنوبی را با خاک یکسان خواهند کرد.

کره‌شمالی بار دیگر با انتقاد از رزمایش مشترک واشنگتن و سئول، آن را بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ دانسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» متعلق به حزب حاکم کره‌شمالی هشدار داد که در صورت هرگونه تعرض به پیونگ‌یانگ، نظامیان کره‌شمالی دست به اقدام‌های تلافی‌جویانه زده و کره‌جنوبی را با خاک یکسان خواهند کرد.

این روزنامه، رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی را تلاش برای حمله خصمانه به پیونگ‌یانگ به بهانه ایجاد صلح و ثبات در شبه جزیره کره دانسته است.

یونگ‌یانگ اخیرا نیز با انتقاد از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، آن را تهدیدی برای تمامیت ارضی کره‌شمالی خوانده و تاکید کرده بود که به آن واکنش نشان خواهد داد.

ارتش کره‌شمالی همچنین اعلام کرده بود که نیروهای این کشور آماده هستند محل برگزاری رزمایش را به آتش بکشند.

این رزمایش با مشترک ده‌ها هزار سرباز کره جنوبی و آمریکا انجام شده و طی آن آمادگی این نیرو‌ها برای مقابله با حمله احتمالی کره‌شمالی ارزیابی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز