خبرگزاری کار ایران

عبدالله عبدالله:

شرایط فعلی افغانستان بسیار حساس است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۹۶

شرایط نه تنها در کابل بلکه در سراسر کشور بسیار حساس است و ما امید داریم که نتایج توافق با اشرف غنی برای بررسی مجدد تمام آرا به نتایج مثبتی منجر شود

«عبدالله عبدالله» نامزد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تاکید کرد که شرایط در مقطع زمانی فعلی «بسیار حساس» است.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، عبدالله عبدالله، در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تاکید کرد که امیدوارم که نتایج توافق با «اشرف غنی احمدی‌زی» کاندیدای دیگر انتخابات با میانجی‌گری امریکا دیدگاه من را برای داشتن کشوری با نهادهای دموکراتیک و قوانین مستحکم برآورده سازد. شرایط کنونی برد - باخت نیست، بلکه شرایط برد - برد است.

وی درباره گزارش‌هایی مبنی بر این‌که حامیان وی گفته‌اند که آماده‌ هستند پیش از نتیجه گرفتن از بررسی مجدد آرا به سمت کاخ ریاست‌جمهوری رفته و آن را تسخیر کنند، اظهار نظری نکرد.

برخی از حامیان عبدالله عبدالله تاکید کرده‌اند که احتمالا نتایج انتخابات دور دوم در ۱۴ ژوئن بار دیگر با تقلب همراه خواهد بود.

عبدالله عبدالله گفت: «شرایط نه تنها در کابل بلکه در سراسر کشور بسیار حساس است و ما امید داریم که نتایج توافق با اشرف غنی برای بررسی مجدد تمام آرا به نتایج مثبتی منجر شود. من به این دلیل با بررسی آرا انتخابات موافقت کردم که این تصمیم درستی برای کشور و آینده افغانستان بود. مردم کشورم هنوز بهت‌زده هستند و ما نیز متحیر شدیم اما این واقعیت غم‌انگیز افغانستان است.»

وی افزود: «روز سه‌شنبه نخستین دیدار مستقیم خود را با اشرف غنی احمدزی در منزل وی برگزار کردم و از او دعوت کردم تا دیدارهای بیشتری داشته باشیم. وی به من گفت که آماده همکاری است و مهم نیست که پس از بررسی آرا‌ با نظارت بین‌المللی چه کسی به عنوان پیروز اعلام شود. ما پیش از انتخابات نیز دیدارهایی داشتیم و درباره مسائل گفت‌وگو می‌کردیم. ما باید هم‌اکنون اعتماد مردم را به روند انتخابات تحکیم کنیم. با این حال هنوز باید بر روی دولت وحدت ملی کار کنیم.»

عبدالله تاکید کرد: «هم‌اکنون شرایط بهتری برای آینده کشورم متصور هستم که نخستین دلیل آن بازشماری آرای مردم افغانستان است که یکی از مسائل اصلی است و مشروعیت دولت آتی افغانستان را تضمین می‌کند و همین امر بسیار بااهمیت است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز