خبرگزاری کار ایران

طی سفری غیرمنتظره؛

بارزانی امروز وارد آنکارا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۳۹

روزنامه ملیت نیز نوشت که هدف از سفر اخیر بارزانی به ترکیه رایزنی با مسئولان ترکیه و به دست آوردن تایید آن‌ها درباره برگزاری همه پرسی در شهر «کرکوک» طی ماه‌های آینده و بستر سازی برای تشکیل کشور مستقل کردستان است.

رسانه‌های ترکیه از سفر از پیش اعلام نشده «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که بارزانی امروز - دوشنبه - طی سفری اعلام نشده وارد آنکار می‌شود.

روزنامه «حریت» ترکیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بارزانی امروز وارد آنکار می‌شود و مورد استقبال «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه قرار می‌گیرد.

حریت در ادامه نوشت که بارزانی در سفر به آنکار با «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز دیدار می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که قراراست بارزانی در این سفر درباره چندین مساله از جمله ربودن شهروندان ترکیه توسط داعش در شهر «موصل»، تشکیل دولت جدید عراق، فرایند صلح میان دولت ترکیه و کردهای این کشور و نقش دولت اقلیم کردستان عراق و نیز صادرات نفت شمال عراق به اروپا از طریق ترکیه با مقام‌های آنکارا گفت‌وگو کند.

در همین حال، روزنامه «ملیت» نیز نوشت که هدف از سفر بارزانی به ترکیه، رایزنی با مقام‌های آنکارا و به دست آوردن تایید آنها درباره برگزاری همه پرسی در شهر «کرکوک» طی ماه‌های آینده و بسترسازی برای تشکیل کشور مستقل کردستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز