خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

برای اقدام در عراق به اجازه کنگره نیازی ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۹۴

مشاوران نمایندگان و یک رهبر جمهوری‌خواه سنا اعلام کردند که پس از دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با نمایندگان ارشد کنگره، آنها بر این عقیده‌اند که رئیس‌جمهوری می‌تواند برای انجام اقدام‌هایی علیه شبه‌نظامیان شخصاً تصمیم بگیرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با رهبران کنگره این کشور گفته است که برای دست زدن به اقدام‌های علیه داعش در عراق به اجازه نمایندگان نیازی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس٬ مشاوران نمایندگان و یک رهبر جمهوری‌خواه سنا اعلام کردند که پس از دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با نمایندگان ارشد کنگره، آنها بر این عقیده‌اند که رئیس‌جمهوری می‌تواند برای انجام اقدام‌هایی علیه شبه‌نظامیان شخصاً تصمیم بگیرد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» نیز به نقل از «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان، اعلام کرده است که به عقیده وی رئیس‌جمهوری نیازی به اجازه کنگره در این مورد ندارد.

به گزارش این شبکه کاخ سفید اعلام کرده است درباره عراق به رایزنی نزدیک با نمایندگان ادامه می‌دهد.

«میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا، پس از این دیدار به خبرنگاران گفته است که رئیس‌جمهوری آمریکا «تاکید کرد که احساس نمی‌کند برای گام‌هایی که ممکن است بردارد به اجازه ما نیازی داشته باشد».

در هر صورت به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ممکن است اختلافاتی بین کاخ سفید و نمایندگان غیر ارشد کنگره شکل بگیرد؛ به ویژه اگر اوباما تصمیم بگیرد هواپیماهای باسرنشین را عازم عراق کند یا دست به اقدامی مستقیم بزند.

هرچند بنا بر گزارش‌ها موضوع «دخالت هوایی» در حال حاضر کم‌تر مورد توجه دولت آمریکا است. با این همه این موضوع ممکن است در روزهای آینده تغییر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز