خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق:

نیروهای پیشمرگه قصد اشغال هیچ منطقه‌ای را ندارند

کد خبر : ۱۷۶۶۵۷

بارزانی در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق گفت که نیروهای پیشمرگ در نتیجه ایجاد مشکل امنیتی در پی خروج کامل ارتش عراق از برخی مناطق، وارد عمل شدند.

«نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که دخالت نیروهای پیشمرگه در تحولات اخیر عراق، به قصد اشغال هیچ منطقه‌ای نبوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، بارزانی در دیدار با «نیکولای میلادینوف» نماینده سازمان ملل در عراق گفت که نیروهای پیشمرگ در نتیجه ایجاد مشکل امنیتی در پی خروج کامل ارتش عراق از برخی مناطق، وارد عمل شدند.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در این دیدار که در اربیل برگزار شد، تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه به قصد اشغال منطقه خاصی وارد عمل نشده‌اند.

وی افزود که پیش از آغاز حوادثامنیتی اربیل با بغداد در تماس بود و مسئولان اقلیم کردستان عراق از مسئولان عراقی خواسته بودند که در زمینه امنیتی هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

بارزانی تصریح کرد که در حال حاضر نیز اقلیم کردستان عراق با بغداد در تماس مستمر است.

در همین حال، «احسان العوادی» نماینده عضو فراکسیون «ائتلاف دولت قانون» روز گذشته - شنبه - «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق را به توطئه علیه ارتش عراق متهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز