خبرگزاری کار ایران

حکم ممنوع‌الخروجی مشرف لغو شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۸۹

دادگاهی در شهر کراچی امروز – پنجشنبه - به دولت این کشور دستور داد حکم ممنوعیت خروج پرویز مشرف را لغو کند و به وی اجازه سفر به خارج بدهد.

«پرویز مشرف» رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان، اجازه خروج از کشور را یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ دادگاهی در شهر کراچی امروز – پنجشنبه - به دولت این کشور دستور داد حکم ممنوعیت خروج پرویز مشرف را لغو کند و به وی اجازه سفر به خارج بدهد.

وکیل آمشرف گفته است که «دادگاه با درخواست تجدید نظر ما موافقت کرد و دستور داد نام مشرف از فهرست افراد ممنوع‌الخروج حذف شود. این حکم بعد از ۱۵ روز لازم الاجرا است.»

به گفته وی، دلیل مهلت زمانی اجرای حکم «دادن وقت به دولت است تا در صورتی که مایل است، خواستار تجدید نظر در دادگاه بالاتری شود.»

پرویز مشرف که ۷۰ سال دارد، در ماه آوریل به منظور انجام آزمایش‌های پزشکی با هواپیما به کراچی آمد.

رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان منظور از دریافت اجازه خروج را دیدن مادر بیمار خود در دوبی عنوان کرده اما برخی از مخالفان وی معتقدند که هدف اصلی، فرار از محاکمه و مجازات برای جرایمی است که به گفته آنها، در طول دوره ریاست‌جمهوری او صورت گرفت.

پرویز مشرف در سال ۱۹۹۹ با برکناری دولت غیرنظامی به نخست‌وزیری «محمد نواز شریف» نخست وزیر فعلی، در سمت رئیس دولت و سپس در مقام رئیس‌جمهوری پاکستان و همزمان، فرمانده ستاد نیروی زمینی پاکستان، قدرت را در این کشور در دست گرفت.

وی در سال ٢٠٠٨، در پی برگزاری انتخابات و تعیین رئیس‌جمهوری جدید، از این سمت کنار رفت و به خارج از پاکستان رفت.

در ماه مارس سال گذشته میلادی به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی به کشورش بازگشت اما به دلیل مواجهه با مجموعه‌ای از اتهام‌های کیفری، از جمله خیانت، فساد و ارتباط با ترور «بی‌نظیر بوتو» رهبر سابق حزب مردم، تحت پیگرد قرار گرفت و از ورود به مبارزات انتخاباتی محروم شد.

رسیدگی به پرونده‌های مطرح شده علیه مشرف ادامه دارد در حالی که طرفداران وی مقام‌های دولتی و قضایی را به پرونده‌سازی به منظور جلوگیری از حضور رئیس‌جمهوری پیشین در صحنه سیاسی پاکستان متهم کرده‌اند.

در ماه آوریل، گزارش شد که پرویز مشرف از یک سوء قصد جان سالم به در برده است. گفته می‌شود که طالبان پاکستان سوگند خورده‌اند مشرف را در یک عملیات انتحاری به قتل برسانند.

به دلیل تهدیدهای امنیتی، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان در بسیاری از جلسات بازپرسی و محاکمه شخصا حضور نیافته است.

پرویز مشرف در زمان تصدی سمت‌های دولتی نیز چند بار دیگر هدف سوء قصد قرار گرفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز