خبرگزاری کار ایران

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱ + ۵ امروز در وین آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۰۸

این مذاکرات به مدت دو روز هم زمان با برگزاری نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار خواهد شد.

دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱ + ۵ امروز– چهارشنبه –برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این مذاکرات به مدت دو روز هم زمان با برگزاری نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار خواهد شد.

این مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته در مراسم آغاز به کار نشست فصلی شورای حکام آژانس از همکاری اساسی ایران با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد تقدیر کرد.

آمانو تاکید کرد که افزایش تعامل ایران با آژانس که تحت همکاری‌های گام به گام و طرح شفافیت بیشتر در چارچوب توافق ماه نوامبر گذشته صورت گرفت، به آژانس در درک بهتر برنامه هسته‌ای این کشور کمک کرده است.

آمانو افزود: «از این واقعیت که ایران مفادی که به آن متعهد شده بود را طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرایی کرده است، استقبال می‌کنم.»

در نشست فصلی شورای حکام که در مقر آژانس برگزار می‌شود، ۳۵ عضو شورای حکام درباره مسائل مختلفی از جمله راه‌های تقویت همکاری بین‌المللی در حوزه هسته‌ای، تشعشعات، حمل و نقل و ایمنی پسماند رایزنی می‌کنند.

بررسی و مرور ایمنی هسته‌ای ۲۰۱۴، اجرای برنامه عمل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایمنی هسته‌ای و بررسی فناوری هسته‌ای ۲۰۱۴ از جمله محورهای این نشست است.

انتظار می‌رود در این نشست درباره برنامه هسته‌ای ایران و اجرای پادمان‌ها در این کشور نیز رایزنی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز